dinsdag 16 februari 2021

dicht oor

 

Men kent wel het gevoel na het vliegen dat je oor dicht zit, vaak komt het door het landen, komt het doordat ze te snel naar beneden gaan. Ik heb er al jaren geen last meer van, omdat mijn oren lekker schoon zijn.. dus dat is prima.. okey het laatste jaar  heb ik alleen maar vliegtuigen gezien die overvlogen.. die ik niet kon nemen naar de steden en landen die ik zo graag weer wil ontdekken en wil omarmen omdat daar of dierbare herinneringen liggen, of omdat daar dierbare mensen wonen.

Er zijn nog wat oud leerlingen  te bezoeken die uit gevlogen zijn naar diverse landen.. zoals naar Istanboel, daar wonen inmiddels 2 oud leerlingen maar ook gaat er binnenkort een oud leerling met haar man verhuizen naar een prachtige dorpje in Turkije.. en het lijkt me heerlijk ze te zien..

Zo heb ik ook nog steeds Leuven op het programma staan, maar goed dat is te doen met de trein of de auto. maar ja dat kan even niet met iets van grenzen dicht, maar dat gaat nog komen dat kan niet anders

Natuurlijk ligt er een lijstje met waar ik nog heen wil en waarom dus dat komt wel goed ooit..

Maar goed op een wonderlijke wijze  ineens was maandag mijn oor dicht, ik had zondag een voorgevoel, maar dacht och dat gaat wel over.. 

Moest meteen aan mijn moeder denken, die zo doof is als een kwartel. die echt niets meer hoort wat we zeggen tenzij ze haar Phillips oorbellen in heeft maar dan nog vind ze het lastig..  maar goed ik dacht ach arm mens als je dit, wat ik nu maar een paar dagen heb hebt, wat zul je je dan ongelukkig voelen.... oud worden is leuk maar oud zijn.. ach wat een getob slecht gehoor, trager worden, slecht zicht.. en dan hebben sommigen ook nog slechte knieën en heupen en andere ongemakken..

Toch  zit nu links heel dicht.. ik hoor niets meer, als ik op mijn rechter oor slaap en de wekker gaat af dan hoor ik dat heel in de verte dus er moet iets gebeuren...  

Kortom ik heb maandag ondanks het idee het gaat wel weer over, toch maar even de huisarts gebeld en gevraagd wat hier aan te doen, en dat is inderdaad uitspuiten, dat ga ik dus nu voor het eerst in mijn leven beleven. maar zoals men zegt je moet eerst een paar dagen olijfolie of slaolie  in ieder geval iets met olie op het einde in je oor druppelen.   Daar begon al de zoektocht, ik heb natuurlijk geen druppelaar in huis. dus wat nu.. gelukkig kreeg ik in een helder moment de geest en bedacht me.. je hebt nog wat spullen liggen van de lotus, daar zitten vaak ook flesjes in met een tuut. dus ik zoeken tussen de spullen en vond inderdaad een tuutfles.. dus die kan ik gebruiken hiervoor.

Dus elke ochtend en elke avond lig ik op 1 oor en druppel wat olijfolie in mijn oor. dit omdat ik dan denk dit zijn tenslotte gezonde vetten.. onverzadigd etc.. of moet het nu juist verzadigd zijn.. ik heb geen idee maar toch.. ik doe het.. Ooit bij een kno arts is ook een prop oorsmeer verwijderd maar dat was met een soort van stofzuiger. dat was floep en weg was het. schoon oor blij ik.

Nu moet ik echter tot donderdag wachten totdat hij weer helemaal klaar is en schoon, maar ondertussen stoom ik wel , en gebruik ik neusdruppels voor het geval dat er toch iets daar verstopt zit, maar ik denk dat er een behoorlijke prop zit, weet het wel zeker eigenlijk.. en het leuke is.. ik heb wel het gevoel dat ik steeds aan zee zit het ruist in mijn oor..


Moest natuurlijk meteen denken aan het liedje van Rober Long  allemaal angst.... met de prachtige zinsnede..

"Van masturberen word je doof... "



Geen opmerkingen:

Een reactie posten