vrijdag 15 januari 2021

wandeling met stops.....

Zaterdag had even geen zin, maar ja als je pas om 10 uur uit je bed rolt.. wat niet verslapen heet maar uitslapen, besloot ik om lekker te gaan wandelen, de buuf haakte af, die had het druk met andere dingen, dus ik besloot om om half 12 aan de wandel te gaan..

De route had ik al in mijn hoofd, ik wilde niet als een dwaze vader door Alphen lopen maar bewust lopen met mijn ogen open en genieten.. Het was koud toen ik de wandeling begon, maar niets is gezonder dan dit soort weer, het is heerlijk lopen en genieten van de natuur en van wat je ziet.. 

Had ook minder last van een loopneus door de kou denk ik.. wat mezelf verbaasde maar okey dat mag en kan.. 

De route die ik nam ging eerst al langs een pad dat je door het groen loopt, daarna ging ik door een stuk bos dat word aangepast en word veranderd, waar ook de bekende runderen lopen, dus ik heb daar heerlijk gelopen.. daarna begon ik aan mijn rondje meer.. ik wilde hoe dan ook minstens 10 km lopen vandaag, dus dat was even doorzetten, alhoewel voor mij niet ik geniet altijd..

Terwijl ik inmiddels het herbouwde bos achter met had gelaten begon ik aan mijn rondje meer, en totaal tegen mijn gewoonte in liep ik nu een keer anders om.. waarom geen idee, pas later werd het me duidelijk, want ineens kom ik vriendin Lisette tegen in een duidelijk jas... heel duidelijk... kwa kleur... zij die altijd in het zwart liep ineens met een jas met kleur.. ik moest wel even 10 x kijken voor ik zeker wist dat zij het was.. maar het doet niet af aan de gezelligheid.. dus we heerlijk staan te kletsen om daarna af te spreken elkaar over ongeveer de helft weer te treffen want dat kon niet anders, nadat we elkaar dit beloofd hadden liepen we verder.. 

Toen ik langs de trainingsplek liep zag ik een oud leerling van mij, ik moest wederom even goed kijken of hij het was, maar had net de avond daarvoor heerlijk met hem zitten te appen over Berlijn waar hij ook graag komt en heen gaat. Ik herinner me ineens ook dat toen we met de school nog op een skivakantie gingen, hij bij de laatste reis mijn zware tas pakte omdat ik met een leerling op mijn schouder liep die door haar enkel was gegaan. zo sociaal en zo leuk dat toen.. en nog steeds contact met hem erg gaaf.

Nadat ik even had gekeken hoe fanatiek hij bezig was, ben ik verder gelopen om inderdaad bijna aan het einde van mijn ronde DE JAS te zien aan komen.. die kleur kon je niet missen.. dus ik liep naar Lisette toe met de opmerking, het is toch een soort Robert ten Brink gevoel alleen jammer dat jij nou net juist dat deel mist wat het verschil tussen jongens en meisjes maakt ( ik geef toe ik heb het wat grover gezegd maar laat ik het hier netjes houden mensen die mij kennen weten precies wat ik gezegd heb)

Terwijl we stonden te praten kwamen Ayaz met haar zoon aan, haar zoon op de fiets, Ayaz met zijn kleinzoon, dus nadat we even hadden staan praten zijn we verder gelopen.. Ayaz liep met mij mee want hij moest ook die kant op, dus ik zei tegen hem ik ga over de golfbaan en dat wilde hij ook, alleen het pad wat ik in mijn hoofd had was voor hem nou niet echt je van het. het is een bagger pad maar zo lekker door de natuur. maar ja dat kreeg ik niet geregeld met hem. dus we zijn over het verharde pad gaan lopen en kwamen bij het punt om afscheid te nemen omdat we beiden nu de andere kant op gingen.. 

Terwijl ik langzaam richting huis liep, kwam ik een oud collega tegen met zijn vrouw, dus daar ook nog mee staan praten...  wat ook erg leuk was. het mooiste is wel dat als je wandelt dat je zoveel mensen tegenkomt en dat is altijd leuk en geslaagd.. kortom ik heb er van genoten. 

Bij thuiskomst met 12 km in de benen, 3 uur onderweg geweest wat veel te lang is voor zon kippenstukje heb ik meteen maar het huis gedweild dan is dat ook weer gedaan. 







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten