zondag 31 januari 2021

stoppen met roken....

Mensen die mij kennen weten inmiddels dat ik gestopt ben roken meer dan 10 jaar geleden...
toch gaat dit blogje over stoppen met roken... 

Een uitleg, de laatste tijd droom ik heel vaak, dat ik een sigaret aan het opsteken, ik rook heftig veel, en intens.. het is bewonderenswaardig hoeveel ik in mijn slaap rook, zelfs ik ben er van onder de indruk.

Nu zullen er vast wel heel veel verklaringen voor zijn dat roken vanuit de droomverklaringen maar toch. je weet het niet..Toch is het gek, in het wakkere leven heb ik totaal geen behoefte aan roken. ik heb er geen zin, om eerlijk te zijn ik vind het stinken.... heel erg stinken. 

Ooit was ik op bezoek bij iemand die een stevige roker was, bij thuiskomst heb ik meteen mijn kleding in de was gedaan en ben meteen onder de douche gesprongen.. zo vies voelde ik me.. en zo stonk het bah.

Men zegt vaak de de ex rokers het ergste zijn met de geur die ze ruiken.. ik denk dat het klopt wij zijn erg heel erg en doen dat ook met verve onze  ongenoegen uitten.. waarom, ik denk dat het komt omdat we weten hoe het is om te roken maar ook toen niet beseft hebben hoe erg wij ook hebben gestonken..

Maar goed nu moet ik dus afkicken van het roken in mijn dromen.. ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Wel weet ik dat ik niet meer zal gaan roken, als ik me de worsteling voorstel die ik heb gehad vreselijk.. dat ik op een gegeven moment alleen maar per dag keek en telkens als er een dag voorbij was, dacht die hebben we ook weer gehad... 
Na de eerste week dacht ik.. dit hebben we gehad nu nog de hoogtij dagen.. de dagen waarin je dus  nog in de verleiding kan komen zoals feestjes, etentjes etc. 

Kortom toen ik stopte bedacht ik als ik 80 ben ga ik weer roken. en nu denk ik het hoeft niet meer, ik heb het niet meer nodig... het gaat beter zonder dan met roken in mijn leven. veel energieker maar ook veel lekkerder in mijn vel.

dus dat roken in mijn dromen.. zal nog wel verwerking zijn van dat ik gestopt ben en dat ik nu ineens vet cellen verbrand die ooit ontstaan zijn toen ik nog rookte en dat er nu af en toe nog wat stofjes vrij komen die er nog zaten of zoiets vaags...

Nu vraag ik me alleen af.. zou je ook van het roken in je dromen kunnen afkomen?



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten