zaterdag 23 januari 2021

en langzaam is het gewoonte

 

Het begon ineens in mijn hoofd op te borrelen.. als we ooit in een echte lockdown komen dan ga ik lopen naar mijn werk, want dan mag ik maar per dag een 15 minuten buiten, maar als ik zo naar mijn werk loop, met soms een beetje een omweg., omdat ik verdwaal dan heb ik toch mooi mijn wandeling.. en aangezien ik op verschillende manieren naar mijn huis kan komen is dat wel erg mooi zo..

Maar omdat ik al heel veel wandelde, dacht ik toen we weer in deze vorm van lockdown kwamen laat ik lekker de dagen dat ik aan het werk moet op school, maar gaan wandelen.. wat maakt het uit, het is lekker, ik ben actief en ik kan lekker dingen ordenen in mijn hoofd en zo ook lekker aan mijn conditie werken. tenslotte is het zo dat bewegen heel goed voor je hersenen schijnt te wezen omdat je hersenen meer zuurstof krijgen als je buiten loopt.. dus dat ben ik gaan doen..het is heerlijk. 

Het moment van gaan is altijd een dingetje, ik kan dan wel tig redenen bedenken dat ik niet hoef maar dan toch...  ik ga dan maar omdat ik het zo lekker vind, dat weet ik.. en dan loop ik rustig een 20 tal minuten naar mijn werk..  net zolang als met de auto ongeveer.. tenzij ik, zoals laatst tegenwind heb. dan is het even wat langer, en dat even is niet heel even maar echt lang.. veel langer.

Maar ach als je wilt zijn er altijd dus mogelijkheden die kunnen en wat je kan doen.

Het bezweet aankomen op mijn werk heb ik al ondervangen door een schone trui mee te nemen en te wandelen in een t shirt onder mijn jas, zodat ik minder zweet. tevens doet deodorant ook wonderen.

Kortom ik ben om overweeg zelfs dat als we weer open gaan ik toch maar naar mijn werk lopen ga omdat het zo lekker is..

De foto's die hier staan heb ik op mijn laatste wandeling gemaakt van vorige week, die gele bloem vond ik heel bijzonder omdat ik die niet had verwacht in de winter.. de paal met de tekst Vergeet God Niet, schijnt een soort van monument te zijn, terwijl ik toen ik dit voor het eerst zag meteen dacht oh God ik ben mijn boodschappenlijstje vergeten..  hoe dat komt weet ik niet maar ik denk meteen aan mijn boodschappen omdat ik al zo vaak wat vergeet.. vreselijk.

En dan de slinger met dop pinda's,  ik kreeg jeugd herinneringen hoe mijn moeder, mijn broer en ik, soms middagen zaten te rijgen om dit in de tuin te hangen.. zo mooi en zo leuk,  

Naast het wandelen naar mij werk lekker is geeft het me ook veel mogelijkheid om herinneringen op te halen en een beetje af te stoffen en weer netjes op te bergen in mijn museum van het verleden.. door het wandelen komen er kennelijk ook stofjes vrij waardoor je dingen uit het verleden ineens weer ophaalt.. dus het klopt kennelijk wel dat door wandelen je hersenen meer zuurstof krijgen..  en dat daardoor waarschijnlijk ook de stoffige gedeeltes van je hersenen ineens weer mee gaan doen en je daarom ineens herinneringen krijgt.... tenminste dat bedenk ik nu maar 

kortom ik zou zeggen ga veel heel veel wandelen ..het is naast een mooie ontdekkingstocht buiten ook een mooie ontdekkingstocht in je hoofd. zeker als je alleen loopt





Geen opmerkingen:

Een reactie posten