woensdag 13 januari 2021

en als het niet met het vliegtuig kan dan maar alternatief

Omdat we nog niet echt kunnen vliegen, is het toch wel gek dat ik zo verlang om weer het vliegtuig in te gaan,  ik zou zo graag naar mijn stad Berlijn gaan, naar vriend Erwin in London, die ik af en toe ineens ontzettend kan missen.. ben bang dat als ik Berlijn bezoek dat ik als de paus op mijn knieën val en dat ik de grond kus. en dat ze me met man en macht van de vloer moeten tillen..  omdat ik het voorlopig niet los wil laten.. 
 
Ik  wil weer dwalen door de stad, wil het streetart museum bezoeken, zo ook het cultuurhuis met de verborgen kunst van kunstenaars in Berlijn, ik wil aan de Spree zitten bij Jaam, en bij de andere plekken waar het zo heerlijk is aan de Spree, ik wil weer door de stad dwalen en met mensen praten daar, gewoon genieten omdat ik het zo kan genieten daar, de vrijheid die daar is die ik mis in Nederland... maar vast ook wel ergens te vinden is
 
Dan London, ik denk ook dat ik hier spontaan de vloer ga kussen, al denk ik dat ik met mijn lippen vastgeplakt zit aan de vloer omdat het daar toch minder schoon is dan in Berlijn, maar wie weet. is het nu wel anders., is men door het virus wel zo actief met schoonmaken dat je gewoon nergens meer vast plakt.. ben wel bang dat de streetart kunstenaar met zijn beschilderde kauwgomplakken op straat over nieuw kan beginnen, omdat men uit verveling waarschijnlijk heel veel heeft schoongemaakt in de straten..
Dan denk ik dat als ik Erwin eindelijk weer zie, dat ik hem het eerste uur niet meer los laat, dat ik hem vast blijf houden en wie weet wel zo moet huilen dat hij spontaan schone kleren aan moet trekken omdat mijn tranen zijn kleding doordrenkt maar je weet het nooit... 
 
DAt zullen echt de eerste twee steden zijn die ik ga bezoeken als het weer kan en als het weer mag.
 
Er zijn nog meer plannen die afgelopen jaar niet zijn doorgegaan, zoals dat ik eindelijk een keer naar Athene wil, dat ik  heel graag de kerk van Gaudi in Barcelona wil bezoeken, dat ik nog een keer terug wil naar Sevilla, naar Florance en Pissa  wil, kortom er is nog zoveel, het lijstje van wat ik nog wil is veel langer maar dat hou ik nog even voor mij..  Er zijn landen waar ik natuurlijk ook heen wil, ik zou heel graag naar landen willen waar mijn leerlingen vandaan komen, Syrie zou ik graag willen zien, al is het alleen maar om met ze te kunnen praten over wat ik gezien heb en gevoeld heb daar en zo zijn er meer landen natuurlijk

Voorlopig echter zit dat er nog niet in.. al hoop ik dat de vaccinatie snel gaat en dat ik ook snel aan de beurt ben.. mede omdat ik vaak brul, en natuurlijk wil iedereen als eerste, maar ik besef me steeds vaker hoe de school een sociale plek is, waar je zo graag weer vrij wil lopen ,, maar ook het gevoel dat als de school open gaat  het een slachtveld is waar we terecht komen.. het is onvoorspelbaar daar, je kan elk moment, ondanks dat je goed oplet, ineens toch door het virus worden geraakt, ik heb het gezien bij collega's die zo oppassen en dan ineens toch weken, bijna maanden uit de roulatie zijn omdat ze niet meer voor de klas kunnen wegens extreme moeheid.

De scholen zijn op dit moment denk ik, zeker met het nieuwe variant die er is, de plek waar straks de meeste slachtoffers gaan vallen wegens besmetting..  dus we duimen maar dat we toch naar voren worden gehaald in het onderwijs.

Tot die tijd zal ik het toch op mijn manier moeten doen. ik zal moeten zorgen dat ik gewoon lekker bezig ben met in beweging blijven, doen alsof ik op reis ben, dus ik zet tegenwoordig terwijl ik thuis aan het sporten ben maar een i pad neer met foto's van de steden en landen die ik bezocht heb.. zodat ik dat ook kan zien .. en doe dan maar de Wod
ik ga op reis en neem mee, wat toch maar mooi even 1000 Kal  verbrand wat erg lekker is..  kortom ik zou zeggen reis een keer me met deze alternatieve vlucht.. het op reis zijn.. en je komt aan je trekken.
bedenk bij elke oefening wat er bij hoort als je op reis bent en geloof me je word enthousiast.

Ik ga op reis en ik doe.....

( het bekende spelletje ik ga op reis en ik neem mee.

Het getal voor de oefening is het aantal dat je moet doen, en steeds weer terug., dus eerst 1, dan 1 en 2, dan 123 etc…)

 

1.    Sumo squat ( naar een Frans toilet gaan)

          2.    Lunge links rechts ( trap lopen)

3.  Squat   ( toilet bezoek)      

4.    Push up ( laten we zeggen de liefde bedrijven.. maar dan heel kort )

5.   Sit up ( kijken naar mensen op het stand vanuit lig stand)

6.   Crunches (vlieg weg slaan op je knie)

7.  Naam kwijt( uitrekken na een lange vlucht )

8.  Kb swing ( koffer meenemen, zonder wieltjes)

9.   Deadlift( koffer meenemen een trap op en af en toe even neerzetten)

10.    Heal touches (?)

11.  Snatches 6links en  6 rechts( iets gooien in de lucht op het stand)

12.   Kb achter hoofd( iets wat zwaar is in het vliegtuig boven je hoofd zetten)

13.   Burpees ( gebeten door iets op het strand/ heet zand)

14.  Jumping jacks ( Staan bij het concert van je leven en mee doen)

15. trusters (  een zwaar voorwerp aan de onderkant bekijken voor de prijs)

16.   Row  links 8 rechts 8( wisselen van de koffer per hand|)

Daarna weer terug


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten