maandag 17 februari 2020

zwaailicht

Een dierbare collega/ vriend op school, is geslaagd voor zijn bevelvoerdersschap, en dat is knap, hij heeft het gewoon vlekkeloos gedaan, elke examen in 1 keer gehaald, de trainingen met succes afgeleverd, kortom hij is een kanjer, de brandweer in Alphen mogen hun handjes dichtknijpen met zon persoon die dat toch maar even doet naast een baan, een kind een gezin ..

Dus toen het nieuws kwam dat hij was geslaagd voor zijn bevelvoerders diploma, was ik blij, in de personeelskamer werd er natuurlijk ook over gesproken, hij vertelde vol trots dat hij de eerste was die geslaagd was in 1 keer, iedere andere moest of een herkansing doen of nog andere dingen in halen.

Terwijl hij zo zat te  vertellen gaat mijn creatieve brein aan de slag. ik herinner me dat ik nog een hele oude brandweerhelm in mijn schuur heb liggen, ik herinner me dat ik nog zilver verf heb staan, nog lak.. kortom ik kan aan de slag om een speciale helm te maken voor hem..

Vrijdagavond ben ik er mee begonnen, het ging even mis omdat ik de tekst op de helm met een permanent marker had geschreven, het afgelakt had maar dat was niet handig, mede omdat de inkt niet droog was en dus liep de boel door.. dus alles opnieuw verven,.. en laten drogen.. 

In mijn kast kwam ik ook nog ineens 2 componenten lijn tegen, dus de teksten die ik had geschreven maar snel even op een papier gezet, geprint, in plastic gemaakt zodat ik ze op de helm kon plakken.

Twee waxines er op geplakt met de tekst er onder zwaailicht. helaas kon ik dat niet anders doen..  dacht eerst aan een handje maken dat zwaait met een kaarsje er in maar dat ging niet..

Toen alles klaar was, heb ik het maar in zijn lokaal gelegd... dat vind ik nou leuk, dat gewoon neerleggen dat iemand dat ineens ziet.. ik hou van dat soort humor.

Kortom ik hou er van om toch mijn waardering te laten zien aan iemand maar ook een grapje er van te maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten