vrijdag 28 februari 2020

De tranen van Eros


Elke vakantie proberen Marlous en ik elkaar echt even een dag te zien, even samen praten en genieten van elkaar. Dit omdat we op school daar niet aan toekomen helaas, vandaar dat we dat maar zo doen
We hadden al bedacht dat we een lekkere wandeling zouden doen door Utrecht en dan zo in het museum te belanden voor de de tranen van Eros.

Wij onderweg natuurlijk, inmiddels had ik al ontdekt dat ik vergeten was om mijn kaartje terug te stoppen in mijn fototoestel, dus dan maar foto's met de telefoon. die heb je tenslotte altijd bij je dus dat is dan handiger..


We hadden om 13.00 afgesproken en zo gezegd zo gedaan, Marlous was om 13.00 op het station en we zijn lekker gaan wandelen..  het was nat en koud maar dat maakte het ook wel lekker.
We zijn het museum in gelopen, wel vervelend tegenwoordig dat je met je museumjaarkaart  vaak een toeslag moet betalen, daar baal ik erg van, maar ja dat is al in the game.

het was al een belevenis om een kaartje te bestellen ,de verkoper kreeg met moeite het woord erotiek uit zijn mond.. wij hebben er vreselijk om gelachen samen.. maar het werd daardoor wel een stuk spannender ook... 

Wij de tentoonstelling in, er zaten hele mooie stukken tussen, waar we dan ook echt van hebben genoten door er naar te kijken, te  bespreken omdat je er vaak meer in kan zien dan alleen maar dat schilderij. erg gaaf en mooi om dat zo te zien

Toch merkten we dat we allebei behoorlijk de slappe lach kregen gewoon om de hele sfeer die er hing, mede door de onhandigheid van de verkoper die het woord erotiek bijna niet uit zijn strot kreeg..  op eens zei Marlous wat toch een mooie blauwe muur.. nou je kon mij opvegen..  heerlijk dit

toch gaandeweg de tentoonstelling werd het steeds grover en steeds harder. Er waren sculpturen bij wat ik nou niet meer echt mooi vond qua beeld, maar meer dacht waarom?
Het werd steeds meer richting het sm getrokken. vooral steeds extremer naakt dat ik het niet meer vond passen op de een of andere manier, niet dat ik niet veel gewend ben, integendeel, maar de tentoonstelling had het niet nodig om het zo extreem te maken vond ik

Toch blijft het eerste gedeelte een aanrader om te gaan zien.





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten