maandag 13 januari 2020

wat zit er allemaal aan een auto

Wegens het zwemmen op school komt het soms voor dat ik maar 3 lln heb voor drama. Dat zijn dan leerlingen van de ISK.

Aangezien het best lastig is om drama te geven aan 3 lln, doe ik veel taal dingen. We beginnen met de kaarten met voorwerpen. Daarna ga ik vaak wat eenvoudige spelletjes doen, maar afgelopen keer bedacht ik me, laten we na het eerste gedeelte maar naar buiten gaan.

Dus eerst ben ik met deze gasten, die nog bijna geen woord Nederlands spreken door het park gaan lopen en daar heb ik alles wat we zagen benoemd, ze moesten me herhalen zo kon ik meteen corrigeren als de uitspraak niet goed was

Daarna vroegen ze naar mijn auto. Dus ik met deze drie knapen naar mijn auto. heb ze eerst een rondje laten lopen en dan mochten ze kijken en mij iets vragen als ze niet de Nederlandse benaming kenden van diverse onderdelen


Die gasten waren hierin bloed serieus. zo leuk.. ze keken en af en toe vroegen ze iets. zoals wat is dat, en dat was dan de achterklep.. etc

Toen ze uitgekeken en uitgevraagd waren ben ik met ze aan de slag gegaan en gezegd okey nu mag ik
ik wees iets aan zoals de ruitenwisser en dan vroeg ik of ze de naam wisten, dat wisten ze niet natuurlijk, zijn ze niet gewend, dus ik weer waarom vraag je dat dan niet.. en verteld wat het was.

Zo zijn we de hele auto langsgelopen, en bekeken en besproken, wat erg gaaf was met deze gasten.

Zoals ik vaker zeg deze gasten zijn een genot om les aan te geven, ze hebben humor en genieten enorm hiervan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten