woensdag 8 januari 2020

Loev (film)

Afgelopen zaterdagavond zat ik bij vriend Pat, we hadden eerst een heerlijke kaas fondue , waarna ik een film had uitgezocht op netflix. De film Loev. De film heeft een chaotisch begin, zit wat bizar in elkaar. Maar de film is ook wat vaag, al moet ik zeggen ik was wel heel nieuwsgierig hoe het af zou lopen. Pat haakte af, hij vond de film veel te complex, dus hebben we een andere film gekozen. Deze film heb ik thuis afgekeken. 

Het besef dat er een film over dit onderwerp is gemaakt in Indie, en dat zo mooi is kwa beelden, vond ik indrukwekkend, tevens het verhaal waarin de ene alle geld heeft, de ander minder. diegene met veel geld betaald alles, wil ook alles betalen,uit een soort van schuldgevoel lijkt het wel, waarom is totaal onduidelijk. Het zijn gewone vrienden, totdat er iets geks gebeurt bij een belangrijke overdracht waar ineens iemand een opmerking plaatst over dat zijn vriend een hoer is..  ineens gebeurt er van alles tussen deze twee vrienden.. lijkt de vriendschap ineens te exploderen.. Aan het einde van de film gaat die gene met veel geld terug naar Amerika, de ander blijft achter bij zijn vriend.. maar er is zo iets triest in deze film, zo teder. het niet met diegene bij wie je wil zijn kunnen zijn om wat voor reden dan ook, dus maar doorgaan met de situatie waarin je zit.. afschuwelijk, ik vond het een film die intrigeert en raakt.. ondanks het afschuwelijke moment waarbij de ene zich totaal verliest en zo over de grens van de ander gaat... in triest.

ER is over deze film helaas geen recensie te vinden maar wel de trailer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten