vrijdag 24 januari 2020

Kettle bell door onze Benjamin




Afgelopen woensdag werd de kettle bell gegeven door onze Benjamin. De eigenlijke trainer kon niet, spontaan als onze Benjamin is zei meteen zal ik hem dan doen.


Natuurlijk was dat goed, hem kennende weet hij genoeg van sporten af en kan hij prima een lesje draaien, hij had al een keer een lesje gedraaid bij de Cross xxl en bij de KB dus dat kon niet mis gaan was onze invulling.

Zijn lessen zijn altijd erg bijzonder dus ach het is dan weer leuk voor de afwisseling.

Keurig op tijd was ik er, om te zien hoe hij nog zelf de oefeningen aan het doornemen was, hij had bedacht een circuit te geven, waarin alle spiergroepen aan de beurt kwamen, erg leuk vond ik.

Het waren afwisselende oefeningen en tevens was het ook leuk omdat  het weer een circuit was. Daar houden we allemaal erg van weet ik uit ervaring.

Ik begon met het stuk van de ellende, de oefeningen die ik wat minder vind maar die we heel vaak doen omdat ze zo goed zijn..

De squat met kb 16 kilo, daarna de snats of hoe je dat ook schrijft, ook met 16 kilo, daarna moest ik opdrukken en  de deegroller voor onze buik, de schouder press, de battle row.. een ellende altijd,. de burpee,  kb swing, planken, lunch met gewicht ik had weer 16 kilo, het voordeel is dat als je dus op tijd werkt je ook beter aan je techniek kan werken, dus dat ging lekker.  voor ik het wist was de eerste rond gedaan,

Daarna konden we alles opruimen en gingen we aan de slag met de oefeningen loterij, we konden een kaartje trekken  waarop oefeningen stonden en die moesten we dan 1 minuut doen Er waren 10 oefeningen die 1 minuut duurden, het waren wederom mooie en afwisselende oefeningen.

Daarna was er nog tijd over, maar geen tijd meer voor een tweede ronde met de briefjes dus... Een goede docent improviseert of heeft iets achter de hand en dat had hij.. dus dat was prima. Hij bedacht een battle rope van 20 seconden terwijl iedere andere dan een bepaalde oefening moest doen met buikspieren. Goed bedacht en tevens erg goed te doen. dus ik vond het geen probleem.

Kortom het was wederom een mooie en afwisselende les waarin we behoorlijk afgemat zijn door onze Benjamin van de eetgroep.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten