vrijdag 3 januari 2020

etentje DOMINIHAMA


Al maanden waren we bezig met dit groepje voor een derde afspraak, gewoon omdat het gezellig is met elkaar en we genieten van het samen zijn.

Dit keer was onze jongste aan de beurt, maar aangezien hij nog thuis woont, hij zit nog volop in zijn opleiding, had ik aangeboden om bij mij het te houden. Bij hem thuis met zijn ouders en zusje is ook niet alles tenslotte.Dan voelen zowel de ouders als zusje, als wij ons niet zo op ons gemak je praat anders dan als je met  elkaar onder elkaar bent.

Dus we hadden de afspraak geregeld.. alles was top geregeld. totdat de mededeling kwam dat onze jongste telg niet eerder dan 17.00 klaar was met zijn opleiding dus pas om 18.00 in Alphen kon komen om het eten samen met mij voor te bereiden.

Geen probleem ik had al gezegd ik ga de inkopen doen dat is geen punt, dat is zo geregeld. De soep was ook zo klaar, ik had al bedacht een knolselderijsoep met daarbij broodjes met smeersels en daarbij  wat croutons, voor de bite een bleekselderij gebakken en dat door de knolselderij toen die gepureerd was.

Samen met de jongste telg  twee dagen in de keuken, donderdagmiddag samen begonnen, en uiteindelijk kwam het bericht dat hij vrijdag  vroeger uit was dus dat kwam mooi uit kon hij eerder komen en konden we de bakjes vullen opmaken voor de gerechten, tevens de laatste dingen verdelen en klaar.
rond 19.00 kwamen de andere gasten en die hadden spelletjes meegenomen, helemaal leuk, ben gek op spelletjes en zeker spelletjes die ik niet ken. dat maakt het extra leuk
We waren vrij snel met alles,. de amuse ging snel, viel gelukkig in de goede smaak, dus die ga ik ook aanstaande zaterdag gebruiken voor een diner,  net als de wrap die was ook prima, de soep zal iets anders worden net als het toetje..  dus het komt goed

Na het eten hebben we wat spelen gespeeld, eerst element 8, bijzonder spel,maar ook erg leuk. Het spel wat mijn hart heeft gestolen is exploding Kittens,  een soort zwarte Pieten maar dan leuker met katten en veel actiever, wij speelden het in het engels maar inmiddels is het dus ook in het nederlands te koop zag ik op internet.
De avond vloog om en wat is er leuker met een groep leuke mensen samen te spelen en te eten eens in de zoveel tijd.. ik geniet en omarm dit. wat een mooi begin van het jaar met dierbare mensen... heerlijk

De rest van het menu, incluis de foto's van het eten

Als amuse kregen ze een klein glaasje met quiona, in twee kleuren met daarbij wat groente chips.

Als hoofdgerecht een wrap gevuld met geitenkaas, met paprika, witlof en walnoten.   twee per persoon, het zijn namelijk grote eters.. en  als toetje had ik niks want dat ging de M, onze bakwonder verzorgen.. dus alles was gewoon goed en prima zo. 

 De voorbereiding zijn nooit alleen het eten het is ook meteen zorgen dat je huis schoon is en dat is altijd het meeste gedoe vind ik.. daar heb ik dan zo de pest over in, dat je alles weer schoon moet maken.. maar dat is ook gelukt gelukkig.

 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten