maandag 20 januari 2020

Dood zijn duurt zo lang.......

soms zomaar op een maandag  uit het leven van een docent

Vandaag had ik een klas die ik les gaf in werken met Greenscreen, in deze klas zit een jongen die opvalt, hij is bijzonder maar ik hou daar van, hij is zo zichzelf dat het mooi is om te zien.

Hij kwam zo halverwege de les naar mij toe en zei: " Meneer hebt U Tommy gezien... die een lied zong voor Meneer Aart..

Nee dus niet gezien.. dus dat moest ik kijken

Hij vertelde mij de titel van het lied. en het eerste wat ik zei die ga ik thuis kijken anders huil ik hier dikke tranen..

Toch was ik nieuwsgierig naar dit lied en zeker de uitvoering ervan..
Ineens stond hij voor mij, hij zei kijk meneer dit is het..
Dus ik heb het aangezet en ademloos geluisterd,. de eenvoud van de tekst maar zo mooi en intens gezongen vol liefde. dat ik hem hier wil delen, zowel de tekst als het lied

Voor een ieder die een dierbare mist of moet missen.. Tommy zegt het met de tekst van Willem Willink en de muziek van Harry Bannink geweldig mooi.
Een hart onder de vele riemen die het kunnen gebruiken.

De uitvoering hieronder is gezongen door de man die de stem van Tommy is, het klinkt soms wat kinderachtig maar daar moet je even doorheen kijken.. zeker omdat het zo ontroerend is hoe hij aan het einde afscheid neemt van Aard Staartjes

Dood zijn duurt zo lang

Het is niet fijn om dood te zijn.
Soms maakt me dat een beetje bang.
Het doet geen pijn om dood te zijn,
maar dood zijn duurt zo lang.

Als je dood bent, droom je dan?
En waar droom je dan wel van?

Droom je dat je in je straat
langzaam op een trommel slaat?
Dat iemand je geroepen heeft?
Droom je dat je leeft?

Maar ach, wat maak ik me toch naar,
het duurt bij mij nog honderd jaar
voor ik een keertje dood zal gaan.

Ik laat vannacht een lampje aan.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten