dinsdag 24 december 2019

stoofpeertjes ( voor moeders)

 Ooit het recept gekregen van mijn dierbare collega, counselings-maatje en vriendin Laura, 
De eerst kerst dat zowel mijn moeder en mijn broer met zijn kinderen met kerst naar mij in Alphen kwamen heb ik ze gemaakt. Het was zoals te verwachten viel, niet zo heel veel werk.. maar ik heb mijn moeder voor het eerst echt zien genieten van deze stoofpeertjes.. ze wilde met alle geweld het recept.. wat ik haar gegeven heb natuurlijk. Gelukkig had ik nog wat peertjes over en die heeft ze natuurlijk mee gekregen voor tweede kerstdag.. als een kind zo blij was ze en trots dat haar zoon dit had gemaakt.

Ze heeft het recept  meteen met haar zus gedeeld die een tuin vol heeft met perenbomen, voor stoofperen.
Dus het was goed.

Bij mij begint er dan altijd iets te broeden en ik bedacht me als mijn moeder er zo van geniet, laat ik haar  verrassen en zo is het ontstaan. elk jaar schil ik weer tig peren.. zowel voor mijn moeder als voor de buuf, voor mezelf en als ik naar Groningen vertrek voor de kerst, wat ik altijd met liefde doe, vaak zeg ik ook, ik heb haar nog en kan nu nog gaan...  waarom zou ik het niet doen.. ik vind dat alleen maar mooi dat ik bij haar kan zijn met mijn broer en zijn kinderen. Het maakt het kerstgevoel compleet, het maakt het af.

Voor het eerst ga ik naar mijn moeder op kerstavond,  ga dus wel All you need is love missen , maar dat is opgenomen. en ach waar krijg je meer liefde dan van je moeder die straalt en blij is dat je er bent.. dus dat is al genoeg liefde genoeg voor de kerst

De stoofpeertjes zijn al een dag van te voren gemaakt, die staan al klaar. koud zijn  ze namelijk lekkerder dan warm.  

Ach en zolang mijn lieve moeder er nog is maak ik voor haar stoofpeertjes met de kerst en laat ik haar genieten.. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten