donderdag 26 december 2019

Niki de Saint Phalle

Afgelopen dinsdagmiddag met vriendin Heleen naar Beelden aan Zee geweest, we wilden beiden heel graag de tentoonstelling zien van Niki de Saint Phalle, die bekend is van haar beelden van grote  vrouwen, de tarottuin in Toscane waar ik altijd nog een keer heen wil. Waar vriendin Heleen al geweest, voor haar was het een feest der herkenning, terwijl ik er rondliep met een blik van wow wat mooi en wat bijzonder en ach en wee, wat bijzonder wat deze vrouw maakt en gemaakt heeft.

Dus wij al heel vroeg onderweg, mede omdat ik de avond naar mijn moeder wilde op kerstavond leek het mij verstandig om maar vroeg te gaan. Mijn verwachting was, gebaseerd op de gigantische puinhoop die er was de drukte en chaos die zag bij mij op het parkeerterrein.. dus de meeste mensen waren nog bezig met hun kerstinkopen dus.. ideaal , ik kon gewoon rustig dat doen wat ik wilde doen.. het museum in.. mensen hebben daar nu bijna geen tijd voor.

Om 12.00 wij in de auto en op weg naar Den Haag,. Onderweg was het gelukkig ook rustig en konden we zo naar Den Haag, zelfs in Den Haag was het rustig .De auto parkeren was geen probleem,  er was ruimte zat bij het museum dus dat beloofde veel mooie dingen.

We konden zon naar binnen, met onze kaarten van de Bank Giro loterij, met de museum jaarkaart had ik 3,50 bij moeten betalen.. maar nu dus niet..  Ideaal,

Het was zoals ik al dacht heel rustig in het museum een paar verdwaalde mensen en wij dus, we konden alles in alle rust en kalmte bekijken en wat zaten er mooie stukken tussen prachtig.
Ook de zij tentoonstellingen waren prachtig om te zien, dit keer geen stukken die je niet konden aanspreken, Ik was naast de tentoonstelling van Niki helemaal gek van de tweee beelden in het grijs, de man met zijn hoofd in de emmer, en de man die op zijn handen stond.. ik had meteen al een idee erbij.. dacht al meteen oh dat is gaaf... dat is leuk voor een flard  en voorkant van een bundel..
De  torsos waren ook prachtig om et zien  ik heb er zo genoten en wat heerlijk

We hebben ook de film bekeken over Niki, en de tarottuin wat prachtig om te zien..

Daarna nog een kopje thee, en terug naar huis, Even voor Heleen langs de bosrand ze moest nog even iets halen maar ja dat was er dus niet.. dus  dat lukte niet

Heleen thuis afgezet en daarna naar huis, de voorbereidingen treffen voor het vertrek naar het hoge Noorden.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten