dinsdag 3 december 2019

het jeukt......


Het jeukt al dagen. ik wil wel maar de tijd ontbreekt. dus de kerstboom moet nog even wachten. maar ergens wil ik hem heel graag opzetten.
ik vind dit altijd de kroon van feestelijkheid, die ene maand in het jaar dat die boom er kan staan vol schitter en pracht en praal en sfeer die hij brengt

Om eerlijk te zijn verheug ik me altijd het meest op mijn kerststal, die zilver gespoten is met daarin de witte kerstfiguren.Dit heb ik ooit gezien bij Groenrijk en dacht meteen die wil ik ook, dat vind ik zo stijlvol, niet al die kitscherige kerstfiguren die iedereen heeft, nee ik wil stijl en mooi en passen bij de boom.

Inmiddels ben ik wel in de fase beland dat ik al kijk naar kerstspullen, zo liep ik bij de kringloop naar binnen en zag daar ineens een zwart vogeltje liggen gemaakt van kraaltjes. dus die is van mij , die kan in de boom.. erg mooi, is ook echt een kerstboomversiering.

Ook inmiddels besloten dat de boom, die eigenlijk aan vervanging toe is, dit jaar nog mag staan maar dat ik na de kerst deze boom mee geef om te hergebruiken voor iets en dat ik een nieuwe ga kopen. Wel weer een witte, iets groter 2,15, die van 2,50 vond ik te hoog en ik had nu de kleine van 185, dus ik ga groter. kan ik nu een keer misschien alle kerstballen etc kwijt in de boom,  dat blijf ik mooi vinden, daar komt bij het past in mijn huis. 


Daarnaast moet er natuurlijk ook nog aan een kerstcadeau gedacht worden en dat zullen nieuwe pannen gaan worden. De pannen die ik nu heb zijn echt op.. ik heb ze al meer dan 20 jaar, prima pannen geweest maar ik merk nu ook dat ze op zijn, 1 pan is al niet meer schoon te krijgen, die heeft dan al een paar weken een soort van leuk motief in zijn bodem staan... dus die moeten ook vervangen worden
Kortom kom maar op met de kerst.. ik heb er zin in..  maar eerst nog Sinterklaas..
dan de dierentuin en dan. de boom opzetten dat weekeinde.

Het is druk, op school draai ik nu Sint muziek, maar dan wel de wat hippere versies en niet de versies waarvan je denkt.. okey doe maar niet..  het is een dubbel gevoel.. met het ene been in de Sint het andere been in de Kerstsfeer, ben meteen een soort van gespleten persoonlijkheid.. heel akelig.

maar goed het is nog twee dagen, dan is de Sint vertrokken en kan ik me in de kerst storten.. De eerste kerstkaarten zijn al wel de deur uit.. zeker die naar het buitenland moeten, maar ook naar de mensen die ik niet meer zie voor de kerst en ik ben soms van de bezuinigen dus dan geef ik de kaart mee.. net zo handig

kortom het is en blijft een soort van balanceren tussen twee uitersten.. maar het komt goed, dat is ook de charme van december.. het is een ratjetoe, een mooie afsluiting van het jaar.. altijd met feestjes en de heerlijke donkere winteravonden.. waarbij je geniet van het in huis mogen zitten. heerlijk
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten