zaterdag 7 december 2019

Dagje dierentuin Amersfoort

Wederom was de vriendenloterij mijn moeder goedgezind en kreeg ze twee kaarten voor het dierenpark Amersfoort. Aangezien ik maar twee kaartjes had, het succes van met vriendin Susan in Rheenen door het dierenpark te dwalen, had ik besloten om haar mee te vragen op dit dagje uit.

We hadden en eerdere datum afgesproken maar door wat familieperikelen bij Susan kon het toen niet doorgaan, dus werd er een andere datum gekozen.. deze datum was afgelopen zaterdag.

Aangezien we beiden in het onderwijs zitten, we beiden toch wel merken dat we geen 20 meer zijn in ons lijf,. in ons hoofd zijn we nog steeds 20 maar het lichaam geeft af en toe wat andere signalen. was dit een lekker tussendoortje voor elkaar en met elkaar. Dus we waren blij. even weg uit alle drukte van het schoolleven, waar we beiden met hart en nieren van genieten, maar naast dat het heel veel energie geeft, het ook energie pakt, het is het mooiste vak en beroep dat je kan bedenken. ik lag me af en toe helemaal slap..
Zoals ze hun best doen om de woorden te raden. ze draaien ze om. maar samen lachen we er ook om.. dus het onderwijs is echt een uitdaging maar ook een feestje, zolang je maar het spel ziet met die gasten van ons. dan alleen is het mooi om te doen.

Maar dat was slechts een inleiding,Susan haalde ik op bij het station, we zijn naar het park gereden. Ik was benieuwd, ik herinner me niets van het park, ben er volgens mij nog nooit geweest, maar ik zal eerlijk bekennen dat ik aangenaam verrast ben. wat een prachtig park. Wat kunnen veel dierentuinen van dit park nog veel leren.. er is veel te doen. prachtige klimroutes voor kinderen maar ook voor mensen van onze leeftijd. dus ik heb aardig wat paden genomen boven de grond. er was 1 nadeel ze eindigden allemaal met een glijbaan.. nadat ik de eerst had genomen, had ik de lol erin  te pakken en heb ik aardig wat van die glijbanen genomen, zelfs eentje in het donker. maar vond het wel wat aftasten of ik niet te snel ging.. maar ja ik heb ze genomen. die in het donker was erg gek, je ziet niets maar je weet dat je verder moet. maar hij was leuk..  de landing ging gelukkig steeds goed..

Daarnaast heeft het dierenpark, het zo ingedeeld dat de dieren veel ruimte hebben, maar de opbouw is zo dat het ergens rond loopt, maar je loopt zo om de dierenverblijven heen dat je vanuit allerlei plekken uitzicht hebt op de dieren. je kunt dus op verschillende gebieden kijken waar de dieren zijn. het moet al gek lopen dat je ze niet zult zien.

Daarnaast is de educatie. effectief. je kan in de app veel info vinden maar bij de verblijven staat alleen maar wel of niet bedreigd in het wild, met daarbij de naam, waar het dier leeft in de natuur en wat het eet.. geweldig. geen overbodige hele lange ellende van lange verhalen. gewoon kort en krachtig. Heerlijk, voor een dyslect een verademing. en zeker als je met vriendin Susan op pad bent , die graag alles leest, ook een verademing. je kan opschieten.

We hebben dan samen ook vreselijk gelachen om van alles en nog wat De ramen spiegelden nogal, voor mijn toestel geen punt maar voor haar telefoon dus wel.. dus werd er mooi gezegd wil de man met de zwarte jas weer even als schaduw fungeren. waarop ik dan een opmerking maakte over de dame met haar blauwe jas moet oppassen.
We hebben heel sober een kop thee gedronken met daarbij een broodje, aan het einde van de dag ene heerlijke pannenkoek gegeten, en toen we besloten om een toetje te nemen bleek dit niet te kunnen omdat de keuken net dicht was.. kortom .. we zijn erg gezond uit dit dierentuin  gekomen.

De dierentuin is eigenlijk een soort van combinatie met het oude park in Emmen, en Blijdorp in Rotterdam, maar dan de oude versie van Blijdorp. er zijn bijvoorbeeld geen vissen maar de dieren die er zijn zitten ruim en goed.. en lijken gelukkig

Terug nog lang zitten napraten in de auto en uiteindelijk was de dag echt om, dus ieder weer zijn eigen weegs. Bijna een aanrijding omdat een man met zijn auto op de busbaan stond, en toen mijn licht op groen stond om af te slaan naar links trok hij links van mij ook op.. om rechtdoor te gaan.. ik weet in ieder geval dat ik groen had voor afslaan de bus was rood. daar keek ik nog naar voor ik optrok. gelukkig ging het goed.

Dit park is een absolute aanrader voor een ieder.. prachtig park.. en zeker de moeite waard.

zelfs in de herfst was het aangenaam







 
 
meer foto's op facebook op mijn profiel..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten