vrijdag 6 december 2019

Chair challenge


afgelopen woensdag, na de Kettle bell wat weer een heerlijke, doch zeer intensieve les was, ik denk dat ik nog dagen mijn lijf ga voelen, maar dan weet ik in ieder geval dat ik nog een lijf heb. Tijdens het kop thee na de les, zaten we met elkaar te praten waarop Do vertelde over de chair challenge die ze had gedaan met Mies. het verhaal daarachter is dat mannen dit niet kunnen en vrouwen wel. Dus natuurlijk gingen we dat daar proberen, om de beurt met een stoel met bij een stuk muur in de koffie en thee corner. Zoals te verwachten was, ging het natuurlijk weer op zijn  hilarische manier.

Do deed het voor en dat ging met gemak, geen punt. daarna Niels, die inderdaad met zijn hoofd vast bleef staan en niet meer omhoog kon komen. Kortom daarna ik, dus men zei al nu komt de waarheid of je wel of niet een echte man bent.. ik kon dus ook niet meer recht omhoog komen. Missie geslaagd.. ik ben dan toch een echte man...... maar dat wisten we al..

Terwijl we er zo mee bezig waren, zat er ook een oud leerling van mij, die daar nu werkt te kijken. Natuurlijk begon ik meteen, kom op proberen Hij dus ook, en juist hij bleef ook staan, kon ook niet omhoog. De mannen van spinning  zagen ons dit doen en dus die gingen ook meedoen. waarbij het ook niet lukte.. Het ging dus echt niet.. Hilarisch veel lol met elkaar. Mies, een Wiskundige en natuurkundige in hart en nieren, zei ik kan het wel.. Hij trok zijn schoenen uit en inderdaad toen lukte het wel.. Waarom dat wist hij ook haarfijn uit te leggen. Dat hou ik maar even voor mij. het is veel te leuk om dit mensen te laten doen.

Natuurlijk ga ik dit met leerlingen doen, dat kan ik niet laten.. kijken of ze dit kunnen, Weet nu al dat het een chaos les gaat worden daardoor maar wat zullen we een lol hebben dat kan niet anders. 

De isk leerlingen met name de meisjes  hadden dikke lol, zeker omdat een paar jongens echt niet meer overeind konden komen, ze stonden vast.
Meteen werd er ook een andere truc aan mij geleerd, nl je hand tegen de muur duwen, dan je elleboog een paar keer flink bewrijven en dan  terwijl je op dezelfde plek staat weer tegen de muur duwen, dat gaat niet. en als je dan weer het nog een keer doet, dan krijg je het weer, is hij weer kleiner. dus je zou je arm dus een stuk kleiner kunnen maken.
kortom het was wederom een geslaagde les met ze




Geen opmerkingen:

Een reactie posten