woensdag 23 oktober 2019

Berlijn dag 2

(Waarschuwing vooraf.... de komende 4 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje naar Berlijn, soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)

Alle begin is moeilijk zeggen ze, het valt me mee om eerlijk te zijn, tot dusver alleen maar leuk. Ontbijt op bed, zelf had ik kwark, muesli meegenomen, kiwi als opwarmertje en mijn waterkokertje, de koop van de eeuw, ooit gevonden voor 1 euro bij de kringloop, en dat ding  heeft al heel wat jaren trouwe dienst gedaan en al heel wat landen gezien... geweldig.

Dat ik niet in het hotel ontbijt heb ik geleerd van mijn vakantie met Rick en Chris in Parijs. Ontbijt daar 15 euro, waarvan je hooguit 5 gebruikt, tenzij je je volpropt dan haal je de 10 misschien. Buiten het hotel klaar voor 6 euro. Kortom meer geld over voor lunch, gebak, toetje etc, in dit hotel ook 15 euro, terwijl ik nu heerlijk ontbijt voor nog geen 4 euro.. 11 euro te besteden aan andere leuke dingen waar ik ook niets aan heb😀

Aangezien ik iets nieuws aan het uit proberen ben, namelijk geen haarlak meer in mijn haar, dit omdat ik ten eerste het onzin vind, het milieu.,( soms denk ik daar ook aan) maar ook dat ik het idee kreeg dat ik Van dat nep haar kreeg, het leek plastic, 
Dus helemaal vergeten dat dat nog in mijn reistoilettas zat, kortom duffe ochtend voor mij niet vreemd maar gewoon. Terwijl ik uitvoerig mijn oksel sta vol te spuiten met mijn deo, dacht ik, bedacht ik me nog.. ziet er gek uit dat flesje... ja hoor ik ga vandaag heel breed lopen.. haarlak in plaats van deo... zo’n dag gaat het dus worden.. 
helemaal er klaar voor geloof ik.. en ach zo worden de blogs ook leuker om te lezen..hoe meer dingen. Anders lopen.. hoe leuker het is.

Wel erg leuk.. de bundel komt volgende week, eerste bestellingen zijn al binnen, ze gaan 16,95 kosten exc. verzendkosten, maar het gaat al goed.. bijna al door mijn voorraad heen.. dus snel bestellen of bij mij of bij Boekenbent, meer info vanaf vrijdag op de site. 

Zoals ik al eerder schreef.... het beloofd zo’n dag te worden, en dat werd het ook, heb een blaar, eigenlijk niet eens iets geks, dat hoort erbij, alleen mijn blarensetje vergeten, gelukkig wel de blaren pleisters mee.. dus dat is al klaar maar het echte werk kwam later... het viel me al op dat mensen naar mij keken. Ben ik gewend maar dit keer leek het anders, weet niet goed hoe dat uit te leggen, maar goed, dacht wel af en toe wat is het nat op mijn rug,, krijg je ervan als je breed moet lopen, het werd wat frisjes voor alleen een t shirt dus mijn hootie aan.. en toen zag ik het.. grote natte vlekken erop, nader onderzoek bleek dat mijn flesjes dus hadden gelekt... kortom opzoek naar een kroeg met een blower in het toilet of gewoon hopen dat het droogt door de wind en lichaamstemperatuur.. het hoort erbij tenslotte .. het leuke is dat ik alleen maar denk het is zo, kan er niets aan veranderen dus accepteren en het beste er van maken en dat is heerlijk .. maar wat is next ....

Het streetart museum was wederom mooi nieuwe dingen en weer genieten helaas had ik geen 10 euro dus kon. Nu niet doneren, maak ik een volgende keer wel goed. Ga vast volgend jaar weer naar Berlijn. Tenslotte moet ik eens per jaar daar zijn.  Na het museum mijn spanende uitstapje gedaan. Met de helium ballon aan een staalkabel de lucht in. Had al eens een ballonvaart gedaan los dus was het goed om maar eens weer de lucht in te gaan.. dat was erg leuk om te doen 150 meter de lucht in en het was genieten.daarna, terwijl ik in de lucht zat besloten om maar eens te kijken of er een leuke musical of zo was in de stad, ervaring van Londen was wel dat het dan best lang blijft hangen. Het leek me leuk als afsluiting van deze top dagen. Helaas was er niet veel en alles erg duur. Dus misschien morgen naar de film.


Daarna keek ik even op mijn rekening met om te zien dat ik voor mijn schaartje om nagels te knippen 34.95 had, aangezien ik wat extra blarenpleisters had gekocht dacht ik dat ze had gezegd 14,95 maar nee dus... dus ik besloot terug te gaan en het schaartje terug te brengen zonder bon. Dus ik dacht wie niet waagt die niet wint.. en ja het is gelukt, ze kon zelf een bon uitdraaien en klaar. Ik geld terug en opgelost. Daarna naar de moderne galerie waar een tentoonstelling was van zoveel jaar Bauhaus, onderweg bij het Friedrichstation wat gegeten, de laatste broodjes van thuis. Ook het tranenpalast bezocht wat een mooie maar ook trieste tentoonstelling, ik werd er triest van.

Daarna door naar de galerie in het oude glasfabriek. Wat een prachtige gebouw, en vlak bij de wijk die ik ook goed ken en graag kom, dus genoten. Even langs de euro shop voor garen, naald en aansteker voor mijn. Blaar.

Kortom het was een mooie en afwisselende dag. Morgen de freetour ( streetart) maar bij een andere organisatie, ben benieuwd wat zij laten zien.  Heerlijk gegeten bij Emma op het oude Rangeer terrein in een oud gebouwtje met gaskachel heerlijk. Vanavond lekker kijken naar het einde van The Balloon , ben benieuwd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten