dinsdag 22 oktober 2019

Berlijn dag 1

(Waarschuwing vooraf.... de komende 4 dagen zullen er natuurlijk blogjes verschijnen over mijn tripje naar Berlijn, soms zullen er rare zinnen in staan, of nog erger soms woorden die niet goed te lezen zijn.. mijn excuses er voor, vooraf.. omdat ik alles zal schrijven op mijn telefoon en ik het niet altijd na kan lezen op taal, spel of rare woorden fouten.... , maar laat je de lust niet ontnemen om er toch van te genieten)

Nou de eerste hobbel is genomen, het opstaan ging prima, goed uitgerust althans mijn hoofd denkt dat, mijn lichaam geeft een ander signaal, maar die gaat maar luisteren naar mijn hoofd. Relaxt wat rommelen de laatste dingen nog ff ingepakt en de laatste restjes opruimen en wegruimen. Alles geregeld. Ook voor de nieuwe sleutel die gaat komen. Kortom alles is goed.  Hoe kan het ook anders. Op tijd, zelfs iets te vroeg bij de bus en dus een bus eerder genomen. Op tijd op Schiphol. Meteen gezien dat ik op 1a moest zijn. Dus hup naar de nieuwe afdeling waarvan ik weet die gaan snel. Terwijl het ik daar loop, voel me een man van de wereld ( ervaring leert als ik dat denk, het idee heb dat ik alles onder controle heb, dan moet ik oppassen, binnen de kortste keren gaat het dan mis.....) nu dus ook. Met het liedje in mijn hoofd im coming Home, liep ik keurig naar 1a.... onderweg werd er ineens geroepen alle mensen naar Europese vluchten hier naar binnen.. dus ik nog vragen, ook met al mijn bagage... de vraag bent u ingecheckt kon ik bevestigen dus ik moest daarin... hoe dan ook, werd bijna voor niet vol aangezien, werd door de dames met hardhandige hand de instap apparaat in geduwd .  Dus tja ik loop als man van de wereld door en zie dat het meteen de douane is.. ik weet dat ik spullen in mijn koffer heb die daar niet doorheen komen dus... dan maar  vragen aan een andere dame... zij meteen Meneer bent u ingecheckt , ja dat ben ik maar niet mijn koffer... ineens was meneer een hij. En HIJ moest terug, HIJ moest beter nadenken want zijn koffer kon toch handbagage zijn... HIJ moest beter nadenken... waarop ik fijntjes doch lief zei... klopt ik denk altijd na maar misschien moeten jullie duidelijker zijn en zeggen mensen met handbagage hier naar binnen in plaats van de mensen zomaar klakkeloos de andere kant, als een soort kudde dieren een kant op te sturen... was nu ineens geen HIJ meer maar een je en jou.. men wist het, althans men probeerde dat, zo te draaien dat ik de verkeerde koffer mee had...  ik heb gekeken zoals ik vaker kan kijken als men iets doet wat me niet aanstaat.. men zweeg ineens was het  weer meneer en U vet gedrukte en dubbel onderstreept... kortom in 10 minuten van Meneer naar een jou en hij, terug naar U en
Meneer. Dat alleen door de juiste blik... dit beloofd een mooie reis te gaan worden.. de kop is eraf en we zijn strijdvaardig.

Tijdens de vlucht was er aardig wat turbulentie, naast mij zat een donker gekleurde meneer die behoorlijk in paniek raakte telkens als we zakten schrok hij zo erg dat hij mijn been pakte, tenminste ik hoop dat het paniek was en niets anders. Heb voor de zekerheid wel mijn tas met telefoon etc
Vastgehouden, je weet maar nooit, grijpgrage handen kunnen ook iets anders zoeken😀,

De landing ging goed en snel , maar voor dat de koffers er waren was het al een lange tijd verstreken. Meteen de bus in, zowaar kon ik zitten, op naar het hotel. Het inchecken had ik al on line gedaan, dus het ging snel, kreeg mijn kaart en heb een prachtige kamer op de tweede etage.
Daarna de stad in, ff wennen altijd, de U bang naar Alexanderplatz. Deze gevonden en toen ging de reis lopen. Wennen aan de app om er mee te lopen ik begrijp er gewoon niets van, maar goed uiteindelijk gelukt het museum van de Illusie gevonden, leuk klein museum maar interactief maar wel jammer dat je eigenlijk alles in twee talen moet doen, nu is mijn alter ego wel heel groot maar die kon niet mee doen.

Daarna naar Yaan even er langslopen om te zien of het er nog is  het is er nog gelukkig.

Door naar het kunscentrum waar een aardige expo was. Aangezien ik toch al in Kreutzberg was meteen maar even gaan zoeken naar Lautziger Straße waar ik een heel stuk geschiedenis heb liggen, het zoeken met de app ging niet helemaal geweldig ben compleet de verkeerde kant op gelopen, maar goed ik ben er gekomen. Het metro station bij deze straat heeft nu een bloeiende handel in drugs.. minder prettig. Wel erg leuk dat ik het huis heb gevonden en dat ik er in kon, niet in het huis zelf maar wel in de hal die vol zat met graffiti wat ik nog herkende van toen Erwin er woonde en ik er regelmatig kwam.

Daarna heerlijk bij een Egyptenaar gegeten vegetarische gerechten, heerlijk alleen valt het me wel op dat er overal pindasaus over gaat... je proeft niets meer op een gegeven moment. Wat wel jammer is . 

Toch voor nog geen 10 euro een heerlijke maaltijd gehad.

Daarna nog even lekker door de stad gedwaald, genoten van het kunstenaars bolwerk op het oude rangeerterrein. Bij avond is dat toch wel bijzonder om te beleven. Daarna rustig naar het hotel, nog even een thee gedronken om lekker bij te komen.  Aangezien ik nog een te goed bon had kon ik mooi via de site de film de Ballon zien... past helemaal bij Berlijn voor mijn gevoel.  Niet al te laat gaan slapen tenslotte twee korte nachten gehad en vandaag een drukke dag. Morgen staat me iets spectaculairs te wachten maar daar morgen meer over 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten