vrijdag 15 februari 2019

stiekem


 Op min website, www.flarden.nl, plaats ik regelmatig ook de speciale bundels. Soms ontstaan deze bundels naar aanleiding van gebeurtenissen, meestal ontstaan ze na een vakantie. De bundels die ontstaat zijn vaak een gedachten, een gevoel die ik heb bij een bepaald beeld, bij een situatie of een persoon.

Aangezien ik een paar prachtige dagjes uit heb gehad met vriend Bart, een oud leerling van mij, die weer op mijn levenspad komt, waar een vriendschap uit ontstaat, leek het me leuk om een bundeltje te maken voor hem zodat hij ook iets speciaals had. Hij houd namelijk erg van het geschreven woord.
De bundel kreeg de prachtige titel Verborgen verleden.

Om de site met de Flarden te lezen volg onderstaande link



Soms komt er een uitdaging op mijn pad, twee vrienden van mij gingen op vakantie naar Aruba, ze vertelden dit en stuurden me af en toe een "Harry foto"of een flard waardige foto.. het eerste wat in mij opkwam was, ik ga voor ze een bundel maken met flarden bij hun foto's, dit als dank je wel voor hun vriendschap. Het was een mooie uitdaging om op deze manier een keer te werken met beelden die ik kreeg via anderen, maar het is gelukt met de bundel  Als mijn liefste slaapt... 

Deze bundel is ook te vinden op mijn site via onderstaande link



 Terwijl ik dit zo schrijf besef ik me ineens dat dit begonnen is door een oud leerling, die met mij een video project wil doen met mijn flarden en beeld, wat ik een mooie uitdaging vind. Deze leerling was de aanzet tot het fotoflarderen, het schrijven van flarden bij foto's.  Lang geleden, ben ik gevraagd door een groep bloemisten of ik wat flarden wilde schrijven bij de bloemstukken die ze hadden gemaakt. Dit resulteerde in de prachtige bundel de laatste lelie, een bundel helemaal in kleur met prachtige fotos



Deze bundel is te vinden via de onderstaande link


Inmiddels staan er drie nieuwe projecten op stapel, natuurlijk de bundel voor 2020, tevens het video gebeuren, ( daarover later meer, maar het beloofd iets bijzonders te worden)  bundels n.a.v vakanties en wederom ben ik gevraagd of ik mee wil werken met de bloemisten van  De laatste lelie, de begraafplaats in Gorichem, om wederom flarden te schrijven bij bloemstukken bij het thema  over de vier elementen.
Kortom er staat weer een hoop te gebeuren in 2019 op het gebied van flarden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten