zondag 17 februari 2019

Ijssculpturen

Gisteren met Marlous en Merel,eindelijk naar de ijssculpturen geweest in Zwolle. Het was heerlijk om van te voren even te sporten, al was het afzien, een ramp, maar goed, samen met maatje Marco is het goed te doen.  Bij aankomst bij de slagboom bij het station zag ik het al, een oude dame stond er te dralen etc. Ze vroeg me hoe het nu werkte deze paal en hoe met parkeren. Dus aangezien ik meteen aan mijn moeder dacht heb ik zonder slag of stoot haar meteen geholpen. Ze was dankbaar en ik was gewoon blij dat ik dat even kon doen.

De treinreis naar Utrecht, eerste tussenstop ging prima, keurig oprijd de trein gehaald.

Zoals te verwachten was, stonden Marlous en Merel op de uitkijk op de overkapping, dat is eigenlijk al stilzwijgend de afspraak, daar is de eerste plek waar ik kijk..

We hebben de trein genomen naar Zwolle, wat een uurtje duurde, daarna meteen doorgelopen naar de ijssculpturen.. Het was erg druk bij deze hallen, maar er bleken naast de IJssculpturen, ook een handwerkbeurs, een groen links bijeenkomst, een snuffelmarkt te zijn.. kortom er was veel aan de hand. WE zijn vrij snel naar binnen gegaan, en voor we het wisten waren we binnen nog geen 10 minuten..

WE zijn diep onder de indruk geraakt van wat we zagen, het is een en al sprookje. We hadden onze tassen vol met sjaals, handschoenen etc, maar die hebben we laten zitten, we zijn dapper met z'n drieën door de kou gelopen,. bevroren neuzen, koude vingers maar het bleek achteraf maar 20 minuten te duren de tocht door ijssculpturen land.. wat ik in verhouding met de reistijd, de kosten wel heel weinig vond, we waren er zo doorheen. Het is dat we nog de kaartjes hadden anders zou ik niet gegaan zijn. Dit was ook mijn eindconclusie dat het voor een keer erg mooi en indrukwekkend is maar dat dat ook genoeg is.. het is niet in verhouding..

|Daarna zijn we rustig terug gelopen naar het station waar we de trein hebben genomen zodat we heerlijk rustig terug konden reizen naar huis.

Het was een heerlijke dag  en genieten dat je met elkaar gewoon echt even tijd hebt om bij te praten

Op de terugreis vanuit Utrecht kwam ik een oud leerling tegen met zijn vader, we hebben heerlijk staan praten, ook onderweg in de  trein ,wat erg gaaf was.. de tijd vloog daardoor extra snel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten