maandag 4 februari 2019

het grote afscheid

Afgelopen zaterdag heb ik de bijscholingsles gegeven aan de Lotus leden van kring Poeldijk.
De les bestond uit een grime gedeelte en een acteergedeelte.
Het leek me een goede combinatie voor een ieder om ook weer een keer aan de bak te gaan en ook weer eens het acteren goed onder de aandacht te brengen.

Het bleek dat we eerst een bestuursvergadering hadden, hierin deelde het bestuur mee dat het volledig bestuur ging stoppen en hun taken neerlegden. Ze vroegen of er leden waren die hun taken wilden overnemen. Helaas waren hiervoor geen mensen die dat wilden doen met als gevolg dat werd besloten dat de kring na vandaag zou ophouden te bestaan.

Het was even slikken voor heel veel mensen, dit zagen we eigenlijk allemaal niet aankomen, al zat het er wel in, zeker als je ontdekt dat er veel mensen zijn die afzeggen omdat ze andere plannen hebben voor die ene zaterdag in het jaar, of dat ze met vragen komen of ze eerder weg mogen omdat ze moeten werken. Het is dan jammer dat je dat niet anders kan regelen.

Het bestuurd noemde oa het trekken aan een dood paard en dat dat op een dag ophoud, en dat is terecht.

Toen het bestuur ging praten met drie mensen die misschien wel de kar weer wilden gaan trekken, heb ik even de sfeer geproefd bij de leden en heb het programma omgegooid, ik ben de les acteren gaan geven, veel spelen en vooral veel lol met elkaar. Het spel was prachtig om te zien, er werd veel gelachen en de geladenheid van de dag  viel van ons af, we raakten meer ontspannen. 

Tijdens de lessen heb ik druk geappt met het bestuur van de een bevriende kring waar ik al heel lang contact mee heb en af en toe wat voor doe met de vraag of ze plek hebben voor leden van onze kring omdat ik vind dat je ze toch echt ook een plek moet kunnen bieden, als we op houden te bestaan.

|Gelukkig was er plek en waren de leden die het wilden welkom bij deze kring. Ik heb dit kunnen vertellen aan de leden en het ligt aan hun of ze wel of niet gaan. Ik hoop dat er veel meegaan omdat het toch wel een hechte groep is met elkaar.  We zijn wel meer dan 10 jaar verbonden met elkaar en dan is het wel goed om toch contact te houden, al is het wel een feit dat als je elkaar 1 keer per jaar ziet het contact minder gaat worden.

Na de lunch kregen de bestuursleden en ik een bos bloemen van de leden, erg gaaf en lief... 
Daarna heb ik in overleg met het bestuur besloten om de lessen te stoppen en iedereen naar huis te gaan. Het was klaar en over.

Wel is het bizar dat als je dan wegloopt je ineens echt beseft dat je nooit meer terug komt bij de kazerne... dat het over en sluiten is..  maar goed na ieder afscheid komt er iets nieuws voor terug waar ik dan me weer in kan storten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten