donderdag 6 september 2018

Donder en Bliksem

 Wat kan ik genieten van het weer van afgelopen woensdag, wakker worden en horen dat het knettert, dat het knalt, dat het regent.. en dan je om kunnen draaien in je bed en denken de hemel en de aarde  is in gevecht met elkaar en ik mag hier lekker veilig in mijn bed liggen en genieten van het gevecht.. geen leuker gevecht dan dit gevecht.... genieten vind ik dat... Ik zie tig keer liever dit gevecht dan een ordinaire bokswedstrijd, of kickbokswedstrijd of wat voor gevecht dan ook.. dit is puur genieten omdat je alleen maar mag toekijken en niets mee hoeft...... misschien.


Ik droom dan weg bij deze geluiden, en geniet.. totdat ik besef dat de wekker is gegaan en ik dus als de wiedeweerga mijn bed uit moet en naar mijn werk moet.. Aangezien mijn gezicht in de ochtend niet vanzelf ontstaat, zoals vroeger heb ik iets meer tijd nodig dan toen ik nog 20 was. het scheelt niet veel maar het moet wel even gebeuren.

De naar school was een feest, overal lagen grote plassen, en ja mijn auto kan erdoorheen in volle vaart en het geeft mooie effecten, prachtig hij slaat niet eens af als ik vol gas door de plassen scheur... Het is wat minder voor de mensen die dus op de fiets zitten maar ach dat is een kleinigheid, ze lopen niet dat is veel erger , dan kun je veel moeilijker vluchten namelijk.

Ik geniet van dat de herfst langzaam zijn intrede doet ik hou zo van Nederland met zijn seizoenen, het is prachtig en ik verwacht nog veel meer dagen met veel water etc.. 

Voor de leerlingen was het wat minder, het hoosde de hele dag en ze kwamen allemaal aan als verzopen katjes, kletsnat en door en door koud.. toch heb ik de kachel niet aan gedaan mede omdat ik wist dat het dan alleen maar heel vochtig in het lokaal zou worden daar is niemand blij mee.

Het was even wat onhandig op school toen een giga blikseminslag in het bospark plaats vond, met als gevolg dat onze wifi meteen helemaal eruit lag en dat het dus jammer was  we konden geen les meer geven. Daar zie je wel de afhankelijkheid van de computer in ons leven.. dat vind ik wel zorgelijk.

Verder was het een heerlijke dag, ik geniet van dit weer, net als ik geniet van de zon, zoals ik geniet van de winter etc.. heerlijk....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten