woensdag 26 september 2018

dacht dat ik een chaoot was....

 

Afgelopen zaterdag, altijd zon heerlijke dag om een actie te doen waarop je moet reageren onder kantooruren, die dan dicht zijn,. dus je kan dan geen kant op.. 

Soms denk ik dat ze dat expres doen, ze sturen iets, lopen snel weg en denken het komt op zaterdag aan dus men kan niet bellen,  zondag kunnen ze wat afkoelen en dan kunnen ze  maandag bellen als ze gekalmeerd zijn.. slim bedacht maar wel heel frustrerend voor een mens als ik, die meteen altijd de boel dan wil regelen.. maar dat dus niet kan.


We kregen als flatbewoners een prachtige brief met daarin dat onze woningen aan een inspectie worden onderworpen.. waarom geen idee , maar het gaat gebeuren, dit vind plaats op 25 september 2018.. dus op dinsdag... 

Aangezien ik aan het werk ben, en er was een vriendelijk verzoek om de inspecteur in je woning te laten, maar het hoeft niet..dus ik had ook de moeite niet genomen om even een berichtje te sturen dat ik waarschijnlijk niet thuis ben omdat ik werkzaam ben in het onderwijs en ik dus geen vrije dag ga opnemen omdat er zo nodig geïnspecteerd moet worden.. het was tenslotte niet verplicht

Dus ik ging fluitend naar mijn werk, kwam thuis, zag een niet thuis bericht in de brievenbus van Post Nl en kon mijn pakketje leuk ophalen bij de buren.. niks aan het handje dacht ik nog, ze hebben leuk geïnspecteerd, en  ik ben de dans ontsprongen.. leven het geluk.. FOUT!!!!!


Woensdag 26 september kom ik thuis, open mijn brievenbus en tot mijn grote verbazing ligt daar een niet thuis melding.... heel bizar, ze waren aan de deur geweest en ik was niet thuis... Of ik even contact op wilde nemen zodat zij mijn woning kunnen inspecteren en kamers etc kunnen opmeten....

Ik stond met een buurvrouw te praten en wij beiden zeiden ze zouden toch 25 september komen en we zijn toch niet verplicht om thuis te zijn.. het is nu toch 26 september.. het gekke is dat je dus ook nog gaat twijfelen...

Dus toen ik binnenkwam meteen de oud papierbak in, ja die heb ik, en de brief opgezocht.. Ja hoor ik had gelijk ze zouden dinsdag komen en niet woensdag. Ha ik blij.. ik ben toch minder chaotisch dan ik dacht.

Dus ik bellen naar dat bedrijf, over dat ik het gek vond dat ze een dag te laat kwamen en dat ze dus een briefje in de bus gooien omdat wij niet verplicht zijn ze binnen te laten volgens de brief..
FOUT!!!

De mevrouw walst heel subtiel over het feit dat ze een dag te laat komen, maar hoe dan ook, ik moest een nummer bellen om een afspraak te maken. hoe dan ook. die mannen moeten mijn huis in.. Het leek wel alsof ik in een heel bijzonder huis woon, volgens mij als ze bij mijn buurman naar binnengaan of de buren onder of boven mij, mijn buuf dan niet die heeft nog de badkamer, maar al die andere huizen zijn allemaal voorzien van een douche en nieuwe keuken.. dus het maakt volgens mij niet uit welk huis ze binnengaan.. Maar goed, ik moest en zou een afspraak maken...

Dus ik, trouw als ik ben, heb een mail gestuurd met de prachtige openingszin.. dat ik het wel heel bijzonder vind dat iemand een briefje in de bus doet dat ik niet thuis ben, terwijl hij een dag te laat is... en dat dat gek is maar dat als hij heel dringend mijn huis wil betreden dat hij welkom is op een woensdag middag rond 15.00 omdat ik anders niet thuis ben...

Ik ben benieuwd wanneer die man mailt en komt..

ik denk gewoon niet..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten