zondag 29 juli 2018

Zomer carnaval 2018

Vrienden Chris en Rick hadden het plan bedacht om met elkaar naar de zomer carnaval te gaan in Rotterdam.
Aangezien ik dit al twee keer eerder had gedaan en er erg genoten had maar nog geen goed toestel had om mooie en heldere foto's te maken was ik meteen voor.. 

Het weer dat nu in Nederland heerst zorgt er wel voor dat je een soort van druppelende oude man aan het worden bent.. ik zweet zoveel dat ik het eigenlijk niet meer leuk vind.. In bed drijf ik uit mijn verschoning.. als ik me heb aangekleed, een frisse douche heb genomen op kamertemperatuur, zweet ik alsof ik gewoon niet fris mag ruiken.. het is geen pretje, maar het weer daarin tegen is heerlijk.
Ik besef me ook heel goed dat ik doordat ik natuurlijk weinig zout eet meer zweet dan anderen.. maar het is en blijft geen pretje kan ik wel stellen.. maar ja het is niet anders. ik zal het er mee moeten doen.

Kortom vroeg mijn bed uit, snel gezorgd dat ik er fris en fruitig uit zag en gaan met die banaan op naar Rotterdam.

Vol enthousiasme lekker aan het rommelen en klooien, naar de trein omdat ik me had bedacht dat dut handiger is in verband met de drukte, lekker op mijn gemak de trein in om te ontdekken dat we niet om half 1 hadden afgesproken maar half 12, kortom ik voelde me schuldig en rot. De vakantie modus. Heeft me dus echt in de greep.. ik leef totaal los van God en de wereld.. ik rommel wat aan en ik hou er van.

Gelukkig was dit geen probleem. Bij aankomst in Rotterdam meteen maar gaan lopen naar het nieuwe instituut om daar met de mannen wat te lunchen. Bij te praten etc.. heerlijk genieten was dit. Wel ff lastig dat we midden in de grote plensbui zaten, maar wat maakt het uit.. het is zomer carnaval.

We hadden een prima plek, de mannen wisten dit, rustig en goed te overzien.

Wat was het weer een feest, het is genieten om te zien hoe mensen zich inzetten om de meest mooie kostuums te maken, om zich helemaal uit te dossen. Ik heb me daar met hartenlust kunnen uitleven met het maken van fotos , alsof er  geen wet op de privacy bestaat.

Nadat de stoet voorbij was ben ik met Rick en Chris  mee gegaan naar hunhuis om daar een heerlijk hapje te eten, nog verder bij te praten. Rond half 9  naar de tram om te ontdekken dat de tram niet naar CS gaat.. dus moest ik als ervaren verdwaal expert me dus ff bezinnen hoe nu verder. Gelukkig kon ik bij Blaak een trein nemen naar CS, daar overstappen op een trein naar Leiden en zo door naar Huis. Het was even bedenken en dan toch maar gaan.

Terug bij de auto, heerlijk ding is dat ook, helemaal blij mij te zien, hij gooit meteen de feest  verlichting aan als ik op het knopje druk, dus ideaal. En zeer tevreden naar huis gereden, na een mooie zonnige dag.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten