zondag 8 juli 2018

fase twee van de ellende

Aangezien dat ellendige karretje nog niet verdwenen is, ik nog bruis van wat vage energie ben ik afgelopen zondag begonnen met het uitmesten en schoonmaken van mijn studeerkamer.. dat is een heidens karwei, dat wat je hier boven ziet is heilig in vergelijking met de mijne... het is een bende..


Inmiddels ben ik, 3 uur later,  over de helft en al 10 vuilniszakken verder. je ziet geen verschil maar dat is er wel degelijk. ik kom spullen tegen die ik al maanden zocht en uit pure ellende heb aangeschaft en nu dus dubbel heb.

Ook de administratie moest eens grondig bekeken worden en wat heb ik een hoop papieren waar ik niets mee doe. dat gaat dus ook weg. moet maar eens een ander systeem gaan bedenken heb ik me voorgenomen, maar niet meer met 1 map maar gewoon plastic mapjes per jaar, zodat ik altijd na 5 jaar een map gewoon ongezien kan versnipperen en weg gooien.. opgeruimd staat netjes tenslotte.

Het ruimt wel op dat is zeker en het geeft ook wel een soort van kick dat het weer gelukt is om toch in ieder geval de hoek die ik het vervelends vind al aardig aan kant te hebben, de hoek waar ik altijd zit, dus dat was even hard werken, tig lades door gewerkt, en allemaal dingen tegenkomen die ik niks vind, wat weg kan.. ontdek ik ineens dat ik nog een kast vol heb met floppy disk.. voor de mensen die niet meer weten wat dat is zal ik een foto onderaan plaatsten.. deze discs zijn al niet meer af te spelen, niet eens meer te lezen op een computer dus dat kan ook weg.. in stukken breken en weg die zooi.... 

Nadat ik vanochtend al goed had gesport, een bijzonder heftig wod had gedaan, is het wel lekker om even heel anders bezig te zijn, met een emmer met sop, met vuilniszakken in overvloed aan de slag. het werkt wonderlijk goed.

Om half 4 werd eindelijk dat ellendige karretje opgehaald, men was er superblij mee en ik was alleen maar blij dat hij weg was.. dat ik hem niet meer heb staan in mijn schuur. Hij gaat naar Iran om daar zijn verdere leven te vervullen. Ik ben nog benieuwd of ik foto's ga zien van dit karretje dat zou erg tof zijn.. maar nog nooit zo blij geweest met iets wat nergens op slaat.. maar dat het weg is. het stond in de schuur niet eens in de weg maar ik had er wel last van.. kon er niets mee kwijt.. voordeel is wel dat ik komende week aan de slag kan in de schuur deze kan opruimen en beter kan indelen.. ook weer veel gedoe minder.. maar eerst nog verder met de ellende van de studeerkamer opruimen en herschikken en veel weggooien..

mijn grootste frustratie is wel dat ik me uit de naad heb gesport vanochtend om te ontdekken dat ik nog geen 600 calorieën heb verbrand volgens mijn apple watch... en dat na het sporten en ook dat vele op en neer lopen van de trap met al die vuilniszakken.. hoe krijg ik in vredesnaam het voor elkaar om minstens 1000 cal te verbranden als ik al zoveel heb gedaan .....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten