woensdag 4 juli 2018

en drie keer is scheepsrecht

Goed mijn dierbare collega Els, van de ISK gaat met pensioen op 11 september, dan heeft ze de respectabele leeftijd van  67 jaar en 40 jaar onderwijs er op zitten.

Ze heeft het altijd met hart en ziel gedaan en is zeker niet de eerste de beste die voor de klassen stond, soms keihard, soms eigenwijs maar altijd met een hart voor de kinderen, altijd letten op het belang van de kinderen... ze kon het en deed het vol vuur en passie.

Een week geleden hebben de leerlingen al afscheid genomen van Els, dat hebben jullie kunnen lezen in de blog, daarna was er op de afscheidsavond van de ISK ook een abc. voor haar van de docenten van de ISK, maar ook voor de ouders de kans om afscheid te nemen van Els. 
Afgelopen dinsdag hadden we als school, voltallig personeel de kans om afscheid te nemen van Els. ze gaat met pensioen.... op 11 september...

Wederom was het een mooi feest, zeker omdat 2 oud leerlingen, die al veel eerder met mij contact hadden gehad dat ze graag wilden komen op dit afscheid. Ik heb dat geregeld met ze, via Facebook ze de tijdstippen etc door gegeven. Helaas was het wat te laat zodat een aantal leerlingen geen vrij konden krijgen, ze konden niet mee komen, maar de twee kanjers die er waren was geweldig. Ze hadden met elkaar geld ingezameld en voor de juf een mooie bon gekocht waarbij ze mooi kleding kan uitzoeken bij de H&M.

De juf werd in het zonnetje gezet met nog meer cadeaus met nog meer boeken, die ze al had, maar gelukkig zitten er overal bonnetjes bij dus kan ze het ruilen.. de nodige drankvoorraad is ook aangevuld maar vooral de speech van de vertrokken unitleidster, die speciaal voor dit afscheid terugkwam,  was treffend, ze zetten Els neer zoals Els is en kan zijn. prachtig gezegd

De nodige liedjes werden gezongen, die raakten door tekst. Het was heerlijk om vriendinnen Heleen en Laura samen te horen zingen in het lied, het gaf het geheel een beetje meer body.. meer power.

Het liedje van haar tegenwoordige unitleider op het liedje van de poema's Zij maakte het verschil, zorgde voor menigeen een traantje in de ogen..  het was raak.

De afscheidsspeech van Els was ook mooi, waardig, met breekbare momenten, met gedenkwaardige momenten.. kortom het was een goed afscheid voor iemand die  nog blijft doorwerken op 11 september omdat ze met pensioen gaat...

Na het afscheid gingen we met een aantal genodigden uit eten wat mooi was, een goede afsluiting van de deze toch wel emotionele dag voor Els maar ook voor een aantal mensen.. het word ook voor mij langzamerhand duidelijk dat ik straks bij de oude garde hoor.. terwijl ik nog steeds denk dat ik 20 ben.. maar goed ach als ik ga. dan ga ik in mijn eigen stijl.. ik doe de deur dicht en vertrek....

Vaak zeg ik ook waarom gaan mensen feesten als je weg gaat, waarom is er geen feestje als iemand komt op school, dat is toch veel mooier en beter.. dat is feest.. maar als iemand weggaat vieren we een feestje..... bizar... maar dat zal wel weer een Wanderskronkel zijn...

niet deze tekst werd gezongen...  maar de een eigengemaakte tekst maar hij was schitterend

Lied gezongen door Heleen en Laura en Marieke, begeleid door Jaap op gitaar
en die trompet solo is zo mooi in dit lied..
Ze hadden wel een eigen tekst hierbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten