dinsdag 17 juli 2018

de vooruitgang

 Nadat maandag er knetterhard is gewerkt aan mijn keuken, de oude keuken eruit, de nieuwe erin, etc. gewoon veel gedoe dus, maar er is hard gewerkt. Hans is de rust zelve loopt niet hard, doet alles op zijn gemak maar ondertussen doet hij wel zijn ding.. hij klust wat, hij praat wat, eet wat drinkt wat koffie en maakt zich vooral niet druk.. dat zit niet in zijn systeem. ideaal zou ik zo zeggen. 

Daarnaast is het zo dat hij goed doorwerkt. hij klust wat af.. is relaxt en vind het goed wat we doen.. ideaal om eerlijk te zijn.. eigenlijk de ideale klusser.

Het gaat goed, had het idee dat het vlotter ging dan hij zelf had verwacht, dinsdag komt hij om te tegelen.


Inmiddels is het dinsdag, na een hel van een kettlebell training.. ik heb het overleefd, dank je wel, is het wel ineens erg vroeg... half 7 op staan.. ik dacht dat ik 6 weken geen wekker zou hoeven te zetten, maar dat ik gewoon lang kan uitslapen, bij kan komen, kan genieten van het weer etc. maar niets is dus minder waar.. het is de tweede dag dat ik om half 7 op sta..

Het is wel heerlijk om even buiten te staan op de galerij, wat ik al regelmatig doe met mijn buurvrouw.. we kletsen wat af en bekijken alles.. er gebeurt een hoop zo voor half 8, er gaat een wereld voor mij open die ik nooit heb gezien.. het is bizar hoeveel mensen er zo vroeg heel anders uitzien dan als ik ze op een menselijk tijdstip tegenkom..

Ik moet er aan wennen een man de hele dag in mijn huis, ik kan dat niet.. zit ik op het toilet, moet hij ook.. voor mij al een reden om niet te gaan samenwonen.. Je moet al om half 8 praten. echt praten,  praatje pot etc.. kortom het is veel gedoe en ik moet ineens heel sociaal zijn in de vroege ochtend in mijn vakantie....

Dus om half 10 ben ik maar gaan sporten, heb wel gevraagd of hij mijn pakketje wilde aannemen als hij komt, mede omdat hij er toch is.. en kan hij zich ook nog eens nuttig maken toch..
Moet zeggen toen ik thuis kwam na het sporten, de tegels zaten er in en waren gevoegd, mijn muren en plafond waren gewit. kortom het was prachtig en het mooie vind ik wel dat je dus geen verschil ziet met de andere muren.. dus het is eigenlijk alleen maar zo dat mijn muren dus, sinds ik niet meer rook, gewoon wit blijven.. viel me al vaker op als ik iets wilde verhangen dat ik totaal geen schaduwen of van die hier heeft wat gehangen vlekken op mijn muur zag.. ideaal.

Ik zit wel de hele dag opgesloten in mijn studeerkamer maar zoals ik al schreef het heeft zo zijn voordeel namelijk dat ik dus niet hoef na te denken en dat ik dus gewoon aan het werk ben. Ik doe veel, mijn bundel schiet op nog ong 100 flarden uitzoeken en dan kan hij naar de corrector.. dus dat is best wel snel al. 

Het is altijd veel uitzoeken en bedenken maar het blijft een mooie bundel die bundels over afscheid nemen, zeker deze bundel met heel veel recente flarden maar ook flarden van vroeger..  het verschil is mooi om te zien vind ik.



zo was de keuken toen hij leeg was






dit gaat het dus worden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten