dinsdag 24 juli 2018

arzberg cannelee

Ooit gezien en gekocht bij de kringloop deze kopjes, wel 8 stuks maar dat doet er niet toe, ik vond ze zo schattig en zo leuk om te gebruiken als soepkom.. gewoon een keer op een andere manier soep serveren.

Inmiddels ben ik toch opzoek naar meer van dit service. ik vind het zo lief, met dat ribbeltje, en het kan gelukkig in de vaatwasser.

Het begon dus met bovenstaande kopjes, nu ben ik natuurlijk opzoek naar de diepe, platte, ontbijt bordjes van dit service.

Het is anders dan wat veel mensen kennen van de Wedgwood servies dat geel is, dit is echt wit/licht grijs. en dan zonder gouden, bruin  of zilveren randje.

Op mijn struin tochten door kringloopwinkels kwam ik al 2  mooie dekschalen tegen, een suikerpot,  een vlees en groente schaal, tevens 6 belegbordjes,  dus ik zoek nog naar meer.

Vind het zo schattig dit servies en ook zo van vroeger.. heel vroeger.

De theepot en melk kannetje hoef ik niet dat gebruik ik toch nooit, maar gewoon het servies op zich prima.. 

kortom ik zoek:
mocht je het tegenkomen bij een kringloop, rommelmarkt etc
en het is niet al te duur, neem even contact op..
(max 3 euro per stuk, liever natuurlijk veel goedkoper)
ik hou me aanbevolen.

6 diepe borden
6 platte borden
6 ontbijtborden
5 grote groente schalen.. dus platte grote ovale borden
 
hier nog 5 van de bovenste dus de platte schaal
omdat ik deze soms ook wil gebruiken als bord om van te eten.

en hier nog alles van de borden..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten