dinsdag 27 maart 2018

regenachtige dinsdag


 Een regenachtige dinsdag.... een dag waarbij we afscheid namen van onze 4de jaars... waarop de tweede dag van de zomertijd een feit is. Waar ik een prachtige kaart heb ontworpen voor vriend Erwin die in London woont voor zijn verjaardag.. waar ik even terug was in Berlijn... . de dag waarom een leerling mij verteld, met tranen in zijn ogen dat hij zijn ouders zo mist, dat hij niet meer eet van verdriet, de dag waarop een ander leerling verteld dat zijn broer van 19  ernstig gewond is geraakt.....  de dag waarop zoveel gebeurde waar ik van geniet, waarop een andere leerling naar mij toekwam en me vertelde dat hij last van zijn been had, maar ook even gewoon wilde praten.. kortom een hele mooie dag.. met mooie hoogtepunten...  de dag waarop ik mijn kantoor op een paar posters na  leeg heb.. alles heb  ingepakt in dozen.. nog wat kleine dingen die nog moeten dan is het echt klaar.. .kortom het gaat goed, het is goed... 

nog maar even dan is het een feit dan is na 21 jaar in mijn kantoortje te hebben gewerkt  is er een tijdperk afgesloten, waar ik met vriendin Heleen vele gesprekken heb gevoerd tijdens het stoppen met roken, waar ik eindeloos lang met haar heb gesproken over leerlingen en wat we er mee moeten, waar ik met vriendin Laura uren heb gepraat over leerlingen, over mijn niet zo beste periode met een nieuwe drama collega die het veld heeft geruimd, waar ik de mappen bekijk van alle cursussen die ik gevolgd heb. .. waarop ik een wandeling heb gemaakt langs de laan der herinneringen en ze waren goed.. de gesprekken met de leerlingen aan de 'keukentafel' de gesprekken met ouders, met collega's, met externe hulpverleners.... het zijn mooie en gouden momenten.... nog maar een paar dingen...  dan is het zover dat ik dus op een flexplek moet gaan bellen als ik dingen wil regelen voor leerlingen die vertrouwelijk zijn.. het zij zo.. aan alles komt een einde en dat geeft een nieuw begin.

De dag waarop ik heb gezegd, ik heb niet voor niets zo hard gewerkt, dus ik vind ook dat er binnen een week in het kantoor gewerkt moet worden, dat het laminaat dat niet kon wachten tot 4 juli er in ligt, dat diegene die mijn kantoor overneemt er ook zit,  anders voel ik me behoorlijk in de zeik gezet.. 

kortom het was een op vele wijzen een regenachtige zondag.... 

daarom wat prachtige streetart foto's om de zon te laten schijnen op deze dinsdag






 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten