woensdag 14 maart 2018

De lettergrabbelton (Deel 23)

Aangezien ik dit jaar rijkelijk voorzien ben van diverse scheurkalenders, dacht ik hoe kan ik dit nu even leuk en grappig aanpakken.
Conclusie... heel eenvoudig, een keer per week probeer ik in 2016 de lettergrabbelton als blog er neer te zetten met de teksten die op mijn drie kalenders stonden..( had er al drie en kreeg er nog een vierde bij....) 
de kalenders zijn:
Mwah*
Spreuken *
boeddhistische teksten*
en Rumag
* aan de vorm, onderstreept, cursief of vet kan je zien uit welke kalender het komt

DEEL 23
Alleen zijn we zwak, samen zijn we sterk

liefde maakt kleurenblind

Avontuur
Met een baan vul je je zakken, met een avontuur vul je je hart

ik kies enkel voor de  liefde

Bekijk een vergezicht eens van dichtbij

No matter what
Kindness make you the most beautiful person in the
world,  no matter what you look like

Laat geen kans voorbij gaan
om het goede te doen

je staat verstealth van die
amerikaanse straaljagers

Wat wel?
geluk maakt niet gelukkig
( J.Gresshof)


Wie schade toebrengt aan een ander wezen
brengt schade toe aan het geheel

Geluk maakt gelukkig

Realiteit
Jouw menig is niet mijn realiteit

in eenvoud kun je grote dingen doen

Er komt een moment dat het moment gaat

Waarheid
Als je de waarheid vertelt hoef je je leugens niet te
onthouden

We doen zoveel moeite om buiten ons te zoeken
wat al de hele tijd in ons wacht
om ontdekt te worden

 Heb wederzijds respect voor jezelf

Change
a change may just be around the couner

ik zit in mijn hannesperiode

overleven
alles valt te overleven behalve de dood
(Oscar Wilde)

We leren meer van onze reisweg
dan van onze bestemming

als iets een onzekere factor is
dan smeer ik me daar niet mee in

te kort
leer van andermans fouten want het leven is te kort
om ze allemaal zelf te maken

je kinderen dienen niet om je onvervulde wensen waar te maken

aflossing Griekse schulden
Kos dat?

Begin
Geef niet op het begin is altijd het moeilijkst

Verheug je over het succes van de ander

ik zet alles op alles of niets op niets

Geen haast
de natuur heeft geen haast, maar toch wordt alles
op zijn tijd gedaan
(Lao Tzu)

Mensen willen van alles
Beter willen ze van iets

Het grote bewustzijn is latent al in elk
van ons aanwezig

Een trap voor je leuning
kan je krijgen

2x zo hard
Vertel mij dat ik het niet kan, en kijk dan hoe ik 
2x zo hard werk om te bewijzen dat je het fout hebt

Volg de weg die je geest prikkelt

het begin is net zo goed hier
als aan het andere eind

beginner
iedere kampioen was ooit een beginner

hospital
a library is a hospital for the mind



Geen opmerkingen:

Een reactie posten