vrijdag 23 maart 2018

Bed en breakfast

Elke donderdagavond zit ik smullend voor de buis, het programma Bed en Breakfast komt op tv. De kneuterigheid die dit programma uitstraalt is zo gaaf en geweldig dat ik gewoon blij ben dat ik het ontdekt heb.

Het mooie vind ik dat er altijd een paar juist buiten de boot vallende types in zitten, die net anders zijn.. zo was er een uitzending waar een erg alternatief stel twee andere bed en breakfast eigenaren op bezoek kregen die nogal kak waren.. Ze moeten naast dat ze het ontbijt regelen, een bed aanbieden, ook zorgen voor een stukje entertainment...

Nou dat alternatief stel wist het wel, die namen deze hele deftige mensen mee in hun indianentent bij hun op het erg en gingen aan de slag met dansjes van de indianen, met muziek maken, met van alles en nog wat.... 
Je zag de andere gasten denken waar ben ik in beland en wat overkomt mij..

Daarnaast waren hun kamers via een hele smalle trap te bereiken, en sliepen ze in een heel erg slecht bed.. en slechte ruimte. Na het ontbijt mogen de gasten een tip geven, en het is zo schattig hoe men dan zo leuk om de feiten heen draait.. men is zo lief... 

Het mooie is dat je de eigenaren dan zich ziet verbijten, ze mogen geen reactie geven op de gekregen 'opbouwende' kritiek. ze moeten netjes dank je wel zeggen. maar oh wat kost dat bij sommigen een moeite... ze willen wel slaan.. maar ja ze moeten netjes blijven.

Zo kan het zijn dat iemand met een hele slechte accommodatie bij andere plekken alles afbreken van de anderen.. terwijl dat op en top een prachtige plek en kamer is...  zo geniaal

Ook de scene in de auto, waarin de mensen frontaal worden gefilmd, je ziet altijd op de achterbank een vaag  gebeuren liggen, dit blijkt dan de cameraman te zijn die zich op de achterbank klein maakt en zich verstopt zodat hij niet in beeld komt..

 Hilarisch was de afgelopen aflevering waarin een hele stevig mevrouw met een kinderstemmetje, erg trots op haar eigen B&B was, maar die ondertussen alle anderen afkraakt... ze lag in het bed.. en zegt dan schaamteloos voor de camera.... : "Het bed ligt heerlijk, mijn kontje past precies in het gat" ook haar opmerking over de oranje kamer waar ze sliep... : "Ik heb rood haar en dat past niet in de oranje kamer.. dus ik vind het niks" Daarna zegt ze wel: " het is ieder zijn persoonlijke smaak" Ze fileert alles wat ze zegt met een botte en soms dun mesje en breekt elke B&B af, terwijl die van haar nou ook niet zo geweldig was...

De uitslag van de afgelopen aflevering was dat alle B&B gelijkt eindigden.. en dan zegt zij..: "Zo fijn dat ik een complimentje krijg voor al het werk wat ik heb gedaan...." Bijzonder vind ik dit. omdat iedereen, ook die met de oranje kamer, gelijk zijn geĆ«indigd... 

Ik zit elke donderdagavond te smullen van dit programma.. Had het al een tijdje gevolgd op de Engelse zender, maar de Nederlandse versie is nog veel sterker en scherper.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten