vrijdag 5 januari 2018

zo dan.....

De jaarlijkse ellende gaat er weer aankomen, vandaag was de dag dat ik weer op de weegschaal moet, mijn vet word gemeten en ik kan nu al zeggen dat ik met lood in mijn schoenen daar naar toe ga.. ik weet het, het is de leeftijd, het is dat ik gezond eet, maar soms net niet gezond genoeg, ( okay de periode kerst en oud en nieuw heb ik me inderdaad misdragen) ik beweeg genoeg en vele knappe koppen met mij hebben zich er over gebogen maar komen er ook niet uit wat het is dat mijn lichaam goddelijk is maar dat dat goddelijke zich wat verstopt momenteel de laatste jaren.

Natuurlijk ben ik leuk van mezelf, heb ik humor maar het is niet erg prettig als je voor de spiegel staat en je soms je grootste schrikbeeld ziet van de man die jij juist niet wilde worden... maar inmiddels wel bent geworden, ondanks het vele sporten, het letten op je eten.... het is een frustratie die ik niet goed kan handelen.

Dus  wordt het tijd om nu de koe bij de horens te pakken en andere wegen te gaan bewandelen, we gaan weer voor het ultieme resultaat. eerst maar voor de 5 kilo eraf,... en dan met kleine stapjes steeds verder richting het getal wat ik echt wil halen..  Het is nog steeds mijn droom om weer in mijn spijkerbroek 31te passen al denk ik dat ik als dat lukt, ik aardig wat losgeraakt vel ergens anders moet laten.. waarschijnlijk ben ik dan verbannen tot de mannen korset om dat op zijn plek te houden.

Naast een bezoekje aan de huisarts, die gelukkig zoals ik hem ken, heel meelevend is, die meteen besloot om een heel uitgebreid bloedonderzoek te doen, ( uitslag is goed gelukkig), me beloofd heeft dat hij zich eens goed gaat verdiepen in wat het nu zou kunnen zijn dat het niet lukt en dat de kilo's niet naar beneden gaan, maar omhoog... dat blijft een vreemd gegeven.

Heb me inmiddels aangemeld bij een voedseldeskundige die net verder kijkt dan die akelige Voedetist in Alphen, die alleen maar zeggen, ik weet het niet, ( ik betaal ze tenslotte niet om het niet te weten), of die als advies geven... ga maar alleen kwark eten dan val je wel af.. dat geloof ik zeker, maar of het leven dan zoveel leuker gaat worden, en of het wel zo gezond is is dan wel een vraag voor mij.
Kortom ik heb een hoop in gang gezet, naast mijn begeleider op de sportschool, die heel veel weet, me steunt, maar die ook me op dingen wijst, lijkt me dat als het nu niet gaat lukken, ik maar moet accepteren dat dat beeld in de spiegel nou niet de man is die ik kwa lichaam zo leuk vind... misschien is dat wel dan de zwaarste klus..
Deze week maar weer fanatiek aan het sporten geslagen, eerst 30 minuten cardio, dan drie oefeningen kracht en weer 15 minuten cardio, om uiteindelijk toch nog 15 minuten kracht te doen, dus dat gaat al goed. Wat extra kracht gedaan omdat kennelijk toch ook belangrijk is.

Meteen ook maar, naar ik nu wel hoop, een nieuw smartwatch aangeschaft zo dat ik mijn bewegingen goed in de gaten kan houden, of ik wel genoeg loop, genoeg doe etc en of ik wel een hart heb dat slaat.. Ik ben er klaar voor en hoop zo dat ik aan het einde van het jaar kan zeggen het is gelukt ik ben bijna bij mijn streefgewicht.. en nee mannen dit is niet mijn ultieme droom die ik dit jaar wil waar gaan maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten