woensdag 3 januari 2018

Voor Linden

Ondanks de storm, ondanks dat het vroeg was, ondanks en noem maar op, gingen Marlous en ik samen op pad om een bezoek te brengen aan het museum Voor Linden. Ik wilde altijd al graag naar dit museum maar het kwam er steeds niet van helaas. Nu dus wel.

Om 10.00 haalde ik Marlous op om samen naar Wassenaar te rijden om daar het museum te bezoeken. Onderweg hadden we de dikste lol en hadden we het over onze kerstdagen. Groot was de hilariteit toen we onderstaande tafereel ontdekten op een rotonde op weg naar het museum

om dit op de foto te krijgen hebben we een tig aantal rondjes gereden over de rotonde, het zou een prima kaart zijn voor de kerst, maar aangezien ik al een aardig aantal ideeën heb laat ik deze maar even liggen

We zijn toen we bij het museum waren eerst maar eens wat gaan drinken in het restaurant, natuurlijk bleven we praten met elkaar en voor we het wisten was het 11 uur en konden we het museum in. Gisteren had ik al kaartjes on line besteld dus we konden zo doorlopen.

De expositie in het museum en het museum zelf is de moeite waard om er te zijn, prachtige objecten en kunst, ook op een prachtige manier tentoongesteld. Een aanrader dus.

Nadat we een lange tijd door het museum hadden gelopen zijn we gaan lunchen in het restaurant. We bestelden naar ons idee een geweldig bijzonder broodje, maar laten we het zo stellen de uitvoering was wat minder. Deze zag er niet echt spectaculair uit. Geen probleem verder het was lekker maar toch... niet echt bijzonder. Wel bijzonder was het dat we nadat we ons broodje en kopje thee ophadden de ober de spullen van tafel haalde en meteen vroeg pinnen of contant betalen.. heel bizar, niet eens kreeg je de kans om nog even na te tafelen maar we moesten zo snel mogelijk van tafel omdat hij anders andere gasten kennelijk moest weigeren. Ik bedacht me later dat we misschien hadden moeten zeggen allebei nog niet.

Na de heerlijke lunch hebben we een wandeling gemaakt door het park en langs de duinen, met een prachtig uitzicht over oa Scheveningen. Deze wandeling duurt ong 40 minuten volgens het boekje, wij hebben er wat langer over gedaan, we zijn iets je verdwaald. Wel vond ik het jammer dat onderweg niet wat meer kunst te zien was in het bos en langs de route dat zou de wandeling nog aangenamer gemaakt hebben. Na de wandeling hebben we nog een kopje thee gedronken in het restaurant om daarna lekker terug te keren naar Alphen waar ik Marlous op de trein heb gezet.
Het was een welbestede dag van de vakantie en heerlijk om lekker bij te praten.