woensdag 17 januari 2018

De luizenmoeder ( tv serie)

ik had al een voor filmpje gezien en dacht nog dat is leuk, dat lijkt me een leuke serie.

Toen ik dinsdagochtend bij de koffietafel, waar ik thee drink, een collega mij hoorde vragen of ik deze serie had gezien, moest ik ontkennen, maar kon wel zeggen dat ik hem had opgenomen. 

De hele dag druk geweest, met school, sporten etc, dus toen ik thuis kwam en had gegeten dacht ik, kom laat ik eens gaan kijken naar de luizenmoeder...

Ik ben om... het is niet eens zo lang, maar wat een humor en soms zo herkenbaar. De directeur die alles grappig probeert te maken, de hulp van de school, de moeder die alles doet, incluis de directeur in het fietsenhok, wat iedereen weet, de moeders op het plein. Grandioos


Het meest moet ik lachen om juf Ank, wat is deze rol mooi gespeeld, een vrouw die zo overtuigd is van zichzelf, een vinik vrouw, die nergens in mee wil gaan, maar die dat wel moet.

Ze heeft bij alles een lach op haar gezicht , ze zingt altijd en is totaal tactloos. Ze heeft voor het eerst een meisje in de klas uit een ander land, en ze begint een gesprek met haar in het Indonesisch, nu blijkt dat dat meisje is geadopteerd door twee mannen. Haar opmerking, "Dit vinden wij niet raar, die vinden wij heel bijzonder"  Haar manier om ouders uit de klas te sturen.. ze gaat gewoon zingen, Dag dag allemaal. etc... en werkt ze zo stuk voor stuk de deur uit. Een ouder die te laat komt, ze spreekt haar aan en zegt meteen dan had u maar op tijd moeten komen. Op de ouderavond komt één van de vaders wat later, hij heeft een kleurtje, en wat zegt deze juf.. "Over 30 minuten zijn we klaar dan kun je het lokaal schoonmakn"Terwijl deze man haar aankijkt herhaalt ze het nog een keer in het engels...  als dan uiteindelijk deze man naar zijn vriend toe loopt, kijkt ze en zegt. dat mensen niet zo moeten staren, nadat de vaders elkaar hadden gekust, en dat wij dit niet raar vinden maar gewoon heel bijzonder.


De vrouw met smetvrees over wc rolletjes. haar woede etc, ik lig in een deuk bij de eerste aflevering ik zie al uit naar deel 2 en de rest.. het is een aanrader...
elke maandagavond op.... en dat is mooi om zelf even uit te zoeken

ik zeg kijken en genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten