dinsdag 19 september 2017

cross motief

Zoals ik al schreef had ik een prachtige les gegeven over verliefdheid maar ook het onderdeel met cross motief erin.

Dit is een zelf verzonnen woord maar motief kennen mijn klassen heel goed. Een motief is een reden waarom.. denk maar aan een moord. de bekende vraag "Wat is het motief"

Mijn klassen kregen de opdracht om in tweetallen allebei een emotie te kiezen uit de volgende emoties:

boos
bang
blij
verdrietig
verliefd

Ze moesten wel allebei een andere kiezen, dus als de ene boos koos moest de ander bijv blij kiezen

Ze moesten dan samen een toneelstukje bedenken waarin ze ene in de eerste emotie ging spelen en een ander in de andere emotie. 

Voorbeeld 
Leerling A koos voor Boos
leerling B koos voor bang

A speelt boos, B speelt bang

Ze moesten dan zo spelen dat er iets ging gebeuren, waardoor A dan bang werd en B werd dan boos.

De stukjes die ik gezien heb waren geniaal bedacht en uitgewerkt.


Een toneelstukje was zo gaaf gedaan, ze speelden namelijk dat de ene zat te kijken naar een horror film en vond het heel eng, een andere speelde dat hij zat te kijken naar een verdrietige film en zat dus te huilen. Op een gegeven moment besloten ze om te wisselen van de film omdat ze het niet meer trokken, dan zag je ineens  de ene bang kijken bij de enge film en den ander verdrietig bij de ander film.. knap bedacht

De leerlingen bedachten zoveel verschillende scenes dat ik eigenlijk deze les nog meer kan gaan uitdiepen zodat ze  nog meer kunnen spelen. 
Kortom zomaar bedacht en het gaf weer een prachtige les die ik vaker kan gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten