dinsdag 6 juni 2017

update ellende

Natuurlijk ben ik fan van Apple, al denk ik soms wel.. het is mooi spul maar zo duur, ik zou ook goedkoper kunnen, Bij mij op school is alles apple, de macbooks, de i pads, de i phones etc.. kortom een ware Apple terreur.

Ik geniet wel van de mooiheid van de Apple en de mooie vormgeving en het gemak waarmee je alles synchroniseert. dat overal meteen alles staat.
Natuurlijk is er regelmatig een nieuwe update van de IOS en ja die update ik dan trouw, ik ben van up to date blijven.. dus in dit geval ook.

Vol goede moed heb ik dus mijn I-pad ge updated, en was blij, het was wederom gelukt.

De volgende dag, 13 mei, begon ik vol enthousiasme aan mijn laatste hoofdstukken van het boek wat ik lees in I-books. Dit tot grote gruwel van één van mijn beste vrienden, die het vreselijk vind dat ik geen boeken meer lees van papier maar alleen maar van de i-pad. terwijl het verhaal tot een spannende ontknoping komt.. werd het wel heel spannend. want de volgende blz waren leeg.. alle letters waren verdwenen.. dus ik kon niets meer. Ik kon het verhaal niet verder lezen

Eerst natuurlijk de dingen gedaan die ik kende, zoals alle boeken opnieuw er op zetten nadat ik de oude boeken had verwijderd, daarna nog een stap.. namelijk 1 books verwijderen en opnieuw erop zetten. Daarna nog de i pad aan en uit zetten.. Hier hield dan echt mijn kennis op.. dus wat nu.

Gelukkig heb ik mensen die net als ik verslaafd zijn aan de ipad en graag helpen, dus na een oproepje op facebook, kwamen de goed bedoelde tips binnen, alleen had ik ze al gedaan.. dus dit schoot niet op.. dan maar het grovere werk. Chatten met iemand van de apple.. en zoals te verwachten was.. juist iemand uit Amerika die met een vertaal computer werkt.. gevolg half uitgelegde dingen etc.. dus dan maar de volgende stap. Bellen.. en dat werkte, ik werd vriendelijk te woord gestaan door iemand, die me uitlegde dat dit een veel gehoorde klacht was na de up date en dat er een nieuwe up date zou komen..... dus ik moest maar even 2 dagen wachten dan was het opgelost.

Twee dagen wachten.. okey.. ik doe daar niet lullig over..  en na twee dagen nog steeds hetzelfde probleem, kortom weer de mail beantwoorden, en bellen.. en ja hoor ik werd naar nog een hogere doorverbonden die nog meer kennis van zaken heeft dan diegene die ik had gesproken. De afgelopen weken ben ik tot ongekende hoogte gestegen in de Apple klantenservice. ik kreeg zelfs een onderzoekteam aan de lijn, daarnaast waren er zoveel  mensen dat ik me al een bekendheid voelde worden.

Na 3 weken hopen en bidden en wachten, kwam dan eindelijk vanavond de oplossing. namelijk er waren veel meer mensen met dit probleem en ik moest maar mijn i pad leegtrekken, nadat ik eerst een reservecopie had gemaakt. en dan alles er op nieuw opzetten, waarschijnlijk was het een software probleem.. kortom ik heb de boel leeg getrokken, alles opnieuw geinstalleerd en voila.. alles doet  het weer.. 

Achteraf bedacht ik me, volgens mij moeten ze de mensen in de lagere regionen dit ook vertellen dat scheelt een hoop werk en telefoon kosten voor hun... en een hoop ergenis bij hun klanten..

Maar ik kan nu eindelijk verder lezen in het boek dat zo spannend is dat ik wil weten hoe het afloopt.

Helaas.... vielen gisteren ineens weer na een stukje lezen de letters weg uit het boek dat ik aan het lezen was.. dus iets te vroeg gejuicht  het is dus niet klaar helaas


Geen opmerkingen:

Een reactie posten