maandag 26 juni 2017

gezond verstand

Tegenwoordig is op tv een soort van Klazien out Zalk achtig programma..Het word gepresenteerd door Martine van Os, en die heeft me een charme bij dit programma.

Het gaat erom dat oude huismiddeltjes, zoals een blok zeep in je bed tegen kramp in je benen,  of zoals het je laten prikken door bij op een plek waar je een zwelling hebt, en daardoor verdwijnt de zwelling. Kortom een hoop dingen die men toepast en die men vergeten is, maar waarvan men zegt  het werkt volgens zeggen. Of ik gebruik dit middel al jaren.

Er komen mensen van allerlei leeftijden met van die huismiddeltjes om deze voor te leggen aan een team van deskundigen, die dan met elkaar beslissen of ze dit wel of niet zullen laten testen, om uit te zoeken of dit werkt.

Deze drie huisartsen zijn erg kritisch, ze laten niet alles zomaar door gaan, en soms passen ze iets aan, zoals dat je elke dag met slaolie je mond moet spoelen, tegen bloedend tandvlees, maken zijn van dat men met olijfolie moet gaan spoelen.. en goh het middel werkt niet.

Men heeft ook ten strengste afgeraden om een kindje dat veel huilt te laten slapen met een barnsteen ketting om  haar halsje, omdat de stukjes barnsteen lok kunnen raken en dan dus in het keeltje van het kindje kan komen, dat dan ligt te huilen en dus er in kan stikken.. ik moet zeggen dit is wel een heel goed middel als je van je huilende baby af wil.. maar of het nou zo geweldig goed is. ik betwijfel het.
Een ding is zeker het kindje huilt niet meer in ieder geval...

Het is een programma vol vermaak, omdat mensen aan komen met de meest simpele dingen, zoals laatst een vrouw met gewoon gras dat ze geplukt had, men filmde haar in de tuin terwijl ze gras plukte.. heel knullig, zeker als Martine dan doet alsof ze haar toevallig tegenkomt in de tuin.. knulligheid ten top maar het hoort er zo bij. Het is volgens deze mevrouw zo dat gras helpt tegen smet...  kortom van die grote rode plekken op je huid
 De grassprietjes doe je in je broekzak.. en binnen een dag ben je van je  smetplekken af, kortom een geweldig middel wat niets kost.. De artsen zagen er niets in.. waarop die vrouw zegt.. nou ik blijf het toch lekker doen.. het werkt namelijk bij mij wel..

Heerlijk vind ik dit. Zeker omdat je ook oude huismiddeltjes tegen komt die ik zelf ken.. of mensen die hun product in een voorfilm aanprijzen. zoals cocosolie tegen luis.. het is in dat filmpje vooraf wel 10 keer gezegd... je ging er bijna in geloven.. Het gekke was dat er inderdaad testen zijn geweest waarbij de olie werkt tegen luis.. dus een aanrader als je werkt in een omgeving waar je soms bezoek kan krijgen van deze kriebel de kriebel beestjes.

Ik vind het een heerlijk programma wat ik opneem om van te genieten..  een aanrader.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten