zondag 30 april 2017

voorpret

Het is trouwens wel zo dat de volgorde niet mijn top 10 is in deze volgorde, al hoop ik dat Belgie wint

Gisteren er even echt voor gaan zitten wat ik nou mooi vond aan de inzendingen voor dit jaar.
Het is altijd voorpret omdat ik  al merk, bij als ik iets hoor en ik nieuwsgierig ga worden naar de artiest dat het dan vaak ook iets is wat ik erg mooi vind. 
Gelukkig zit ik er altijd naast.. alhoewel.. soms zit ik aardig goed.

Dit jaar hebben een paar landen me al overgehaald om te gaan kijken naar hun clip
zoals Belgie



Een ander land wat me uitnodigde om te gaan kijken naar de clip en ik nieuwsgierig was of het nu een of meer artiesten waren.. was dit keer Kroatie



Een land wat me ook raakte maar dat na een paar keer het liedje te hebben gehoord
was Ierland. omdat ik me steeds af vroeg is het nu een man of een vrouw die hier zingt.. en de tekst vind ik wonderschoon.


Een ander land waar ik stil van werd was het lied van Malta, de tekst mooi, al ben ik bang dat hij niet veel gaat doen... maar prachtig.


En daar komt nog bij Portugal.. ook zo mooi vind ik.. prachtig gezongen
ik merk zelf dat ik vooral voor de wat rustiger nummers ga.. op dit moment, Een liedje wat je op de late avond draait als je op een warme lome dag nog even ergens zit na te genieten van het leven
Al denk ik dat het niets gaat doen op het festival. maar toch.. zo mooi daarom zet ik hem vast hier in de belangstelling



Een ander jaar waar ik van onder de indruk ben wat ik mooi vind maar vooral omdat ik het wat grappig vind en de humor wel kan waarderen
Romenie



Het laatste land voorlopig is Slovenie, vraag me niet waarom maar dat vind ik ook prachtig
met name om de tekst. al slaat zijn dansje in de clip nergens op maar toch blijft een mooie tekst


Ach laat ik de toegift maar doen, niet omdat ik het een goed nummer vind, ik merk ook dat het kabbel de kabbel is. Op mijn schooltje maakt dit lied totaal geen indruk op mijn leerlingen, zowel van de reguliere klassen als de isk klassen.. maar ja we kunnen er niet om heen, We moeten het hiermee doen. al valt me wel op dat het een nummer is wat wel opvalt in het geheel. We hebben bij Ilse en Waylon ook gezien, ik vond het niks... terwijl ik nu het luidkeels meezing in de auto en nu pas de wonderschoonheid van het lied ervaar. Dus ik weet het niet laten we eerst maar zien hoe ze het life doen onder spanning en daarna of ze zuiver zingen en wat het in de voorronde doet..

Nederland dus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten