dinsdag 4 april 2017

Voorbereidingen voor London

Er komt wat bij kijken maar de reis naar London, die ik in de mei vakantie ga maken, vraagt de nodige voorbereiding. Mede omdat ik  veel dagen in mijn eentje door de stad zal dwalen.
Dit is ook wat ik wil gaan doen, ontdekken hoe het is om alleen te zijn in een stad. Hoe los je simpele dingen op als bijvoorbeeld in een restaurant zitten en dan naar het toilet moeten... en dat kan niet.. want waar laat je je spullen, maar ook, hoe hou je je plek bezet.. om maar iets simpels te noemen.

Dingen waar ik nu al over na denk maar het zal wel goed komen.

Natuurlijk moet je ook meteen dingen regelen die je wilt gaan doen. dit omdat als je alleen gaat, heb ik van ervaringsdeskundigen moet je veel regelen en zorgen dat het goed komt.

Dus al over nagedacht hoe en wat.
Dinsdag is duidelijk , ik ga natuurlijk naar Erwin om daar mijn spullen te stallen, als hij thuis is, anders verken ik daar de buurt.

Woensdag wil ik dan  beginnen met de op en af bus, een tour door de stad
Heb meteen geregeld dat ik kaartjes heb voor de dingen die ik echt wil zien, zoals The tower, St Peters kathedraal, en natuurlijk de Eye daar wil ik ook in. 
In mijn planning staat ook nog dat ik westminster abbey in wil, mocht dat nog niet genoeg zijn dan ga ik ook nog proberen om de sky garden te bezoeken.

Het leuke is als je zo aan het voorbereiden bent, je prachtige dingen tegenkomt waardoor je dus goedkoop deze dingen kunt bezoeken en bekijken. Al denk ik dat ik de op en of bus ga skippen omdat dat veel tijd kost en ik natuurlijk vergeten ben om in te dekken dat ik ook nog wachtrijen kan hebben.. we zullen zien

Donderdag.
In de ochtend wil ik iets gaan bezoeken, maar dat ligt nog aardig open, maar om 14.00 begin een streetart tour ( free tour) door london en die wil ik zeker doen. Berlijn was zo goed bevallen dat ik deze ook wil doen. Mede omdat London ook veel mooie en bekende streetart heeft Leek me dit een goede actie. Deze tocht duurt tot 16.30 dus ik denk dat ik daarna afgesleten voeten heb en moe ben.

Vrijdag als ik terug ga, ga ik toch nog de Harry Potter tour doen, die start om 10.30 en stopt om 13.00 zodat ik daarna nog tijd genoeg heb om eventueel en museum op weg naar Heatrow te bezoeken. Ik stop tenslotte toch bij dat museum gebeuren..

Kortom het is ideaal om zo van te voren  de boel te bedenken en te regelen.
Natuurlijk ga ik een avond met Erwin ergens eten en kletsen, en wie weet naar een musical als die draait die ik leuk vind en niet al te duur is maar dat is iets waar ik nog niet over uit ben.
kortom ik heb zin in london

tips voor die free walking tours
heel simpel invullen op google en je vind ze zo met de plaatsnaam Het leuke is dat ik zag dat ze in meer steden zijn, zoals oa Amsterdam.. dus dat is ook iets om een keer te doen, Amsterdam op een andere manier zien.

Voor goedkopen tickets handig om even goed te kijken naar leuke aanbiedingen zo had ik nu 4 bezienswaardigheden waaronder de Kathedraal, de eye en  de Tower, maar ook de op en off bus of iets anders wat ik wil doen.. voor stukken minder geld dan dat ik alles apart zou boeken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten