zaterdag 15 april 2017

Etentje

Al heel lang stond vast dat we  met de eetgroep weer zouden eten. Aangezien de laatste keer het niet doorging omdat de organisatoren van het etentje ziek waren, was het dus vanavond.

Aangezien mijn koorts weg is, mijn longen zich schoon blaffen, mijn keel weer is zoals hij hoort te zijn, zonder het schuurpapier gevoel. Mijn neus niet meer loopt maar drupt. Vond ik het verantwoord om deze dag maar gewoon te gaan genieten. Eerst wezen sporten en daarna dus eten bij de vrienden van de eetclub.

Zoals altijd kregen we weer een superleuk en lekker gerecht voorgeschoteld, en ik heb daarbij ook een nieuwe recept geleerd om snel en heerlijke karamel te maken.

Eerst hebben we natuurlijk bij zitten te praten en toen kwam de eerste gang
dit was een pastinaaksoep. Erg lekker zeker omdat in het kommetje eerst al een paar paddenstoeltjes zaten en wat zure room en dat werd dan aangevuld met de soep, heerlijk dus weer

Als tussengerecht kregen we een broodje, ik met geitenkaas , mijn mede vleeseters kregen een worstje. met een broodje. ook weer erg lekker en genieten.

Het hoofdgerecht bestond uit kleine wrapjes met daarbij groente die je er op kon scheppen, met voor mij kaas en gebrande paddenstoeltjes.

Het nagerecht bestond uit een eigen gemaakte chocolade mousse, karamel, en oreonkoekjes iets,  met daarbij  een bite van gebakken eiwit en crumbel van pistache noten, chocolade en zout.

Het was heerlijk die avond.

Het recept voor de karamel, om die zelf te maken, zo simpel en zo snel, je hoeft dus daarvoor geen suiker meer te verbranden, wat toch altijd mislukt. Koop en blikje gepasteuriseerd melk van fries vlag, zet dat in een pan met water, zodat dit blikje onder de water spiegel zit, en laat het water zacht koken. Dit moet 4 uur duren, dan is je karamel klaar en is heerlijk. Wel rijst bij mij de vraag meteen wat voor zooi zit er allemaal in deze melk.. maar aan de andere kant het werkt wel en het brand niet aan. Het blik trouwens niet open halen en geen gaten in prikken, pas als het afgekoeld is.

Een gouden tip, al weet ik niet wanneer ik het ga gebruiken al weet je dat nooit natuurlijk.

Het was wederom een prachtige avond met veel lol en bijpraten. heerlijk. Wat geniet ik altijd van dit soort avondjes.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten