woensdag 12 maart 2014

wonderelijke vondsten

 
Gisteravond kwam ik thuis na een heerlijke avond bij vrienden, heerlijk zitten te kletsen over van alles en nog wat. Zeker over de baby die op komst is, en het was geweldig gezellig samen. Bij thuiskomst zie ik ten eerste de maxi-cosie  nu inmiddels verbannen naar de afvalbak. Zo triest vind ik dit dan, ik zie hem daar staan, hij heeft zijn dienst bewezen en is verbannen tot de schroot. Het meest bijzondere vind ik dan toch wel dat kennelijk men hem zo zat is, nadat hij jaren een kind, misschien wel veel meer dan 1 kind veilig heeft gedragen  en dan hup bij de container en klaar.  Soms zijn mensen harteloos lijkt het.  Daarnaast kom ik mijn flatgebouw binnen, en krijg bijna een hartverzakking. Zoals de titel al zegt wonderlijke vondsten, nou deze is mij heel erg bijgebleven, zoals al een blog eerder schreef ik over heel veel bijzondere dingen in en rond mijn flat, maar dit slaat alles. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat dit echt van iemand is. Het woord krijg ik mijn strot al niet uit laat staan dat ik kan zeggen "gek op  F......." Kortom nadat ik van de schrik was bekomen heb ik maar een voorzichtige poging gedaan om eens goed te kijken naar het voorwerp, wat het nu is, in ieder geval was het een sleutel dat snap ik nog wel, maar daaraan vast zat een soort van rubber met een tekst die ik echt niet begrijp.. ik begrijp niet dat iemand dat zo luid en duidelijk laat zien. Ik begrijp wel dat je de sleutel van dat ding verliest want dan ben je er meteen vanaf voor een hele lange tijd. Ik weet, en dat is niet erg, dat mag, al is het onbegrijpelijk, die genieten van een tochtje op zon ding, die het heerlijk vinden om zo de frisse lucht binnen te halen, zo te kijken naar wat er om hun heen is, zo op plekken komen waar ik nooit zal kunnen komen met mijn vierwieler. Ik weet dat er mensen zijn die er bij zweren, een lieve vriendin van mij bezorgde mij ooit bijna een hartverzakking toen ze me vroeg om in Barcelona samen een tocht op de  F te maken.. nou ik bleef er in, ik trok het even niet meer, dacht alleen maar dat kan niet.. er rijden metro's er rijden bussen, er rijden auto's en er staan inderdaad een hoop van die rode f.. maar daar ga je niet vrijwillig op zitten om door een stad te komen. Ik geef toe dat ik wel elke dat op de sportschool op zon F zit maar dient het goede doel, namelijk dat ik  rustig op kan warmen, maar het is niet mijn favoriet.  Er blijkt ook nog eens een hele vereniging achter te zitten, en ik denk toch dat het een complot is of zo ik weet niet ,maar zelfs op het internet zijn er vele sites te vinden met routes die je op de F kan afleggen.. ik begrijp dat niet, kijk als er een motor aan zit kan ik het begrijpen en vind ik het leuk, maar dit nee deze gevonden voorwerp in en rond mijn flat, heb ik niet eens aangeraakt. Dat de lens van mijn camera niet is gesprongen verbaasd me. Ik heb er wel slecht van geslapen maar goed ik heb het overleefd...
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten