zaterdag 8 maart 2014

lotus examen

 
Wat kan je soms toch dom denken, zaterdagochtend, de wekker gaat af op het tijdstip dat ik normaal alleen op dinsdag, vrijdag en nu even de woensdag opsta.. kwart voor 7, met mijn duffe kop kijk ik naar de wekker, denk nog in mijn onschuld ik draai  me om maar ineens schiet het door mijn hoofd, ik moet een examen voor de lotus afnemen. Kortom het is haast. Meteen me ook voor de kop slaande omdat ik weer eens niet na heb gedacht en dus me heb opgegeven hiervoor omdat ik denk dat het goed is, en omdat ik wilde uitvinden wat nu precies de voordelen en nadelen waren van dit examen. Ik had er genoeg over gehoord, maar nog niet op locatie geweest. Dus snel mijn bed uit, snel onder de douche, me snel aankleden, snel eten, om dan snel in de auto te stappen, om half 8 moest ik rijden omdat ik me toch echt om half 9 present moest melden. Scheuren met die bak naar Nieuwegein, om daar mijn opwachting te maken als examinator van het oranje kruis voor de lotus. Het was even zoeken, ik geef het toe maar toen ik er was, mijn hemel wat een complex, wat groots en wat vreselijk veel. Het was even wennen en kijken maar goed na een gedegen uitleg, en de mensen die mij kennen weten het, ik luister naar precies twee zinnen en daarna haak ik af en hoor ik niets meer, dus nu ook niet meer. Kortom nadat ik de twee trappen op was, de lange gang inliep was ik het spoor al lang weer bijster ik moest of links of rechts af aan het einde van de gang.. ondertussen sta ik wel mooi de prachtige trap van steigerhout te bewonderen zit ik de prachtige stijl lampen van metaal te bewonderen, maar ben wel de weg kwijt. Gelukkig zijn er overal bijna mensen die je wel willen helpen en de ene vage uitleg na de andere was prima, ik kon het niet vinden in ieder geval. Aan mijn app, citymaps2 go had ik dit keer dus ook echt niets. Kortom ik liep te dwalen om te verdwalen. Uiteindelijk dus wel aangekomen op de goede plek en eerlijk is eerlijk, ik vond het niks. Veel te netjes voor een lotus examen. De examen ruimtes zijn groot, de tafels staan tegen de muur, de stoelen zitten er voor.Het plastic zeil ligt op de grond om te voorkomen dat er bloed op de vloerbedekking kom, al helpt dat van geen kant omdat ze toch net naast het zeil zitten, maar de gedachte is aardig. Kortom ik heb er veel fotos gemaakt voor mijn cursisten die in november op examen moeten, zodat ze weten wat ze te wachten staat en wat ze kunnen voorbereiden. Zo dat ook ik hier wat mee kan. Kortom het mes sneed aan twee kanten. Het meest bijzonder is wel voor mij, na een jaar geen examen af te hebben genomen vond ik het dit keer voor het eerst erg leuk en geslaagd, mede omdat ik vond dat ik zekerder was geworden, en weet wat ik nu kan. De vorige keren was ik toch wat meer onzeker en dat is ook niet erg, nu ben ik tenminste gegroeid. Na de eerste ronde van 2 opdrachten gingen we wisselen van lokaal en kregen we een andere groep, die we moesten beoordelen op een scheurwond aan het onderbeen. Dit was onze laatste sessie, het was heerlijk om dit examen af te nemen, het werd een heel klein feestje, en ik had graag wat meer feest gehad omdat ik altijd hoop dat een examen juist nu een feest is voor de mensen die deelnemen, zodat ze ontdekken dat het ook leuk en ontspannend kan zijn. De mensen zijn tenslotte al onzeker en zenuwachtig.. hierin zouden we nog een grote slag kunnen slaan op het lotus gebied. Maar wie weet komt dat. Na het examen, van de 30 mensen 4 gezakt, vind ik een mooie goede score, en het waren terechte zakkers dit keer. Daarna nog een hele tijd met een kandidaat na staan te praten omdat hij ook in het theater werkt, en daarnaast als clown ook aan de weg timmert. Meteen geregeld dat we elkaar een keer gaan ontmoeten om zo wat dingen uit te wisselen en dat lijkt me prima om eerlijk te zijn.
Het was dus, mede door het mooie weer een heerlijke dag ik heb genoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten